Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 869 ggr
amaira
0

Björndalens upphör.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bäst jag skriver det redan nu, så ni inte sedan tror att jag "blev sur" p.g.a. dåligt utställningsresultat. Skrattande

Har ju fått hem årsrapporten som ska fyllas i, och beslutet är redan taget sedan ett par månader tillbaka.

Jag kommer inte att vara registrerad uppfödare 2008. Orsakerna är många. De främsta är att jag inte har möss som jag är nöjd med temperamentet, och att jag inte vill ha för många möss. (Därmed har jag ändå inte särskilt många möss att sälja. De som duger har jag ju kvar själv förstås.)

Det är ju så oerhört viktigt för mig, att inte ha för många möss. För jag orkar inte det, och jag mår inte bra då, jag vill HA KUL med de möss jag har. Glädjas och vara lycklig.

Sedan vill jag ju inte ta särskilt många kullar, och vill inte regga dem som inte är "bra" i mina ögon. (och då menar jag temperamentet)

Kanske återkommer jag som reggad uppfödare nåt år, och har då Björndalens Sällskapsmöss, som säljer sällskapsmöss (ej avelsmöss) som är rara, roliga, trevliga, pigga, snälla, nyfikna och tama.

Framtiden får utvisa hur det blir.

(gammalt foto)

Terato
0

Jag tycker givetvis att det är tråkigt! Men förstår ditt beslut och hoppas på att du kommer att ta kullar när tid och plats finns för du har sån fin känsla för de här djuren!

Jag är likadan själv. Jag vill inte vill ha fler djur just nu. Ändå har jag bara fyra möss och två råttor här hemma och två katter, en mus och två marsvin hos föräldrarna. Men känner att jag vill ha tid för allihopa. Skulle nog ha svårt att ha en uppfödning. I så fall i samarbete med någon och i väldigt liten skala. Jag har aldrig varit intresserad av att föda upp möss själv iof. Nöjer mig med att mysa och leka med de små krabaterna och tycker gott att du kan unna dig själv det med!

Kramar!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

[Theriss]
0

Varför vill du inte registrera alla möss? Är inte det viktig information?

Raya
0

Tråkigt att höra.

Glad att vi han få två underbara möss från Björndalen innan du gav dig då Glad 

Ps. Samus och Era hälsar!

Pimu
0

nä .. men .. nej ..  

Vattnadal
0

Jag vet vad du tycker, och det respekterar jag, men du vet vad jag tycker ändå!

Fast jag tycker det är tråkigt, så egentligen har du nog fel, och jag rätt, eller?Räcka ut tungan

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

amaira
0

Kram Terato! Kyss Och Pimu. Puss till Samus och Era! Skrattande

Theriss, jo, det har du förstås absolut rätt i…

#5 "så egentligen har du nog fel, och jag rätt, eller?"

Antagligen har du det. Flört Men jag är envisast. Räcka ut tungan Generad Och orsakerna är som sagt många, inte bara en eller två… Det känns bra såhär. Kyss

kramar

Terato
0

..Och det är viktigast! Det SKA kännas bra för dig!

Kram!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Klart att det ska kännas bra för dig. Det är viktigast. Fast nåde dig om du lämnar svemus! DET tillåter jag inte!

MVH Elin

amaira
0

#8 Såja, såja … jag ska inte lämna SVEMUS *sänker ditt blodtryck igen* Flört Och tack… Kyss

Elyria
0

Hoppas du säljer några möss då och då i alla fall. Jag har ju inte köpt nån av dig ännu, fast jag varit så sugen…

TantSelma
0

Hoppas du fortsätter med dina svarta och bruna möss. Vi är intresserade att köpa (byta?) nån gång igen! Spelar ingen roll om du har registrerat alla kullar eller inte. Ungarna från CocaColas kull har blivit riktigt gosiga möss.

amaira
0

När jag får BRA möss, som jag kan sälja med riktigt gott samvete, och inte ska ha dem själv, så kommer jag att annonsera ut dem - om jag inte redan har köpare på dem.

Tans Selma - jag fortsätter med mina chocolate/tan, och jag har dig i åtanke hela tiden! Har en hane som jag tror blir jättefin. Han är bara 3 veckor än, men inte släkt med de andra, engelsktypas och mycket vackra föräldrar. Tänke avla på honom, och sedan får ni överta honom - OM han nu blir bra i temperamentet, och det är jag inte säker på… Tänker på er vad gäller honorna också.

Har dessutom en svart/tan satin engelstypad kullbror till ovan ck/t-hanen. Eventuellt blir han mycket snygg. Men jag är inte alls säker på att han inte bits… och jag säljer inte bitiga möss (ger inte bort heller). Framtidn får utvisa vad det blir av de här.

Alla möss jag har kommer givetsvis att ha en noga skriven stamtavla!!

Chocolate/tan, Cinnamon, champagne-argente, är de färger jag vill ha, och därmed får jag även en del andra fina "på köpet". Svart/tan och agouti t.ex. och de vackra dove/tan-mössen. Som jag gärna har som ögongodis utan att avla på just de färgerna.

Jag kommer att avla mot långhår.

Och några even, helst champagne-argente-even, de är sååå himla vackra, i långhår och icke satin.

Ja, jag fortsätter ju på ett vis att avla, men i väldigt liten skala.

daim
0

Men tack för alla söta möss i alla fall. Engla, Daim ,CocaCola och Galder alla var ju alldeles underbart trevliga! =)

Vattnadal
0

En tanke är ju att i alla fall vara en av svemus "övriga uppfödare" som bara har som krav att vara medlem och att registrera sina möss.

Då står man med i pdf:en på sina kullar, och det är toppenbra för alla.

MVH Elin

Grodan
0

Det finns absolut ingen anledning för dig att sluta, amaira! Och du tänker ju ändå inte sluta föda upp möss, så då kan du lika gärna vara med som SVEMUS registrerad uppfödare.

Alla människor har inte samma åsikter. En klubb måste därför hålla sig lite neutral. Det kan tänkas att det finns dubbelmoral eller konstiga regler därför och jag tror att du säkert på ett vettigt sätt kan åstadkomma förändringar till det bättre om SVEMUS har konstiga regler för uppfödare.

Om foten inte passar i skon, får man se till att skon passar på foten! Eller något - ordspråk a la grod påhittat nu!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

amaira
0

Ni är jättegoa allihopa!!!!! Kyss Kyss Kyss

Det är inte "skon" som klämmer!!! Och SVEMUS uppfattar jag som stödjande. Jag GILLAR SVEMUS!!!!!

Det stämmer att jag har haft en "protest-reaktion" ett tag. Något som inte alls är alltför ovanligt när det gäller mig. Det är nog mitt sätt att finna mig själv i en relation eller i ett sammanhang.

Men när den är överstökad, finner jag mig väl tillrätta i sammanhanget. Har funnit balansen mellan "mig själv" och "det utifrån".

Jag är med i SVEMUS med gott humör och gott mod. Men vill göra en paus i min reggade uppfödning på ett eller ett par år, av egna skäl.

Kram till er goingar!! Kyss