Mus iFokus

Mus

Etiketterföreningutställningträff
Läst 690 ggr
Grodan
0

Äntligen över!

Jag är så glad att Minnesutställningen 2007 äntligen är över!!!

Det var en utomordentligt trevlig tillställning och så underbart att se att det finns så många musintresserade människor där ute - för det finns det verkligen. Glada och trevliga musfolk!

Som arrangör av utställning avtackar jag mig härmed, jag är på TOK för utbränd för att orka med att ordna sådant. Jag var tvungen att gömma mig som sekreterare för att inte bara gå omkring o vimsa å vara knepig. Fast jag måste säga att jag tycker det blev riktigt lyckat!

Jättekul att så många människor hittade dit. Lokalen var smäckfull med glada folk hela dagen. Och den dagen som skulle vara avslutad redan 15-16 blev längre. Anledningen till att vi hade ett strängt tidsschema var för att Standarddomare Tomas behövde gå tidigare. Men igår sa han glatt att nä, jag har redan gjort det jag ska och dömde långsamt och tog verkligen tid på sig att bli avbruten av samtal. Som sekr försökte jag få folk att inte hänga över domarbordet, men det var svårt…

Tidsschemat blev rubbat, men vi hade haft tid med medlemsmöte ändå, dock blev det inget. Jag antar att det var för att jag var sekr och inte kunde hålla i det samt för att det inte fanns riktigt med intresse. Finns intresse av att ha medlemsmöte så hojta till - inget hindrar att vi har en liten hemmahos-träff å gaggar o fikar lite!!!

Jag vill tacka

• Anna Nilsson som kom och dömde Pet Class - det var UNDERBART att få träffa dig igen och du var helt suverän som domare
  • Tomas Halld´n som kom och dömde Standard - det är så härligt att se hur mycket du tycker om möss
  • Anna Aspelin som hade ordnat så många sponsrade priser, hjälpte till att städa och bara vara glad
  • Lena Tysk som tog hand om lotteriet
  • Kajsa och Malin som handlers - ni börjar bli så himla proffsiga på det där nu!
  • Elin som tog hand om kafeterian, skrattade å var glad
  • Ann-Marie som kom dit med rosetter och SVEMUS pryttlar samt for hem med sakerna igen
  • alla glada utställare
  • alla glada besökare
  • Pehpsii, som åkt ända från Skåne, bara för att träffa oss å ställa ut någon mus - så himla kul med ett sådant starkt intresse!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

amaira
0

Och så ett stort tack till Grodan också, som ordnat utställingen på samma härligt proffsiga vis som alltid!!!

Det var en jättelyckad och jättefin utställningsdag!!! Skrattande

Muszimba
0

Ja, tänk om inte Grodan hade varit…vad hade vi gjort då??? Jag är jättenöjd med Grodans insats.

Du har 10 stjärnor i himlen som ser efter dig, Grodan.

TACK SÅ MYCKET, GRODAN!!

Sedan vill jag tacka dig, Grodan, för det fina jobb som du har gjort med Svemus hemsa och letat reda på alla banners själv när det gäller Sponsordelen.

Tänk att mina småttingar inte bet någon eller rymde från dem, trost att det var första gången de blev bedömda av någon dommare.

Pehpsii
0

Ja tack Grodan! Och alla andra, hade jättekul! Jag kommer difinitvt upp till nästa, så länge jobbet inte trilskas med ledighet.

Och Tack till Lena och Amaira för mina jättefina nya pojkar. De blev våra soffgosare igår!

Ska lägga upp mina bilder såfort vi kommer hem. Nu ska jag och kika i sthlms zooaffärer, käka och sen är det till att tåga hem igen. (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

LomerielAurora
0

Åh det låter jättelyckat! Vad roligt!

Vattnadal
0

Tackar alla som förgyllde min dag!

Tackar alla som hjälpte till med bensinpengar, köpte möss eller snäckor av mig. Utan er hade jag inte kunnat åka!

Tack till alla som ställde iordning och röjde av lokalen efteråt. 

Tack till somare och sekreterare.

Stort Tack till Grodan som fixat och jobbat! (och förlåt att jag var trött och hade ont och inte klarade av att stanna och hjälpa till efteråt)

Tack till Anna för ditt slit med priser och fix i lokalen.

Ett extra tack till AnneMarie, du är en pärla! 

Nu måste jag försöka tvinga min trötta kropp att bädda, vika tvätt och hår&sandsanera golven. En sorts promenad åt Raksha och Vidar ska jag oxå lösa, så att vi alla 3 får lite luft och eenrgi från anturen. Sen blir det soffläge igen. Slitigt det där med att köra bil långt för mig, vill jag lova!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
0

Tack för alla tack! haha…

Elin ska ha stort tack för programmet - det är inte det lättaste (eller roligaste jobbet)!

Det är verkligen så jäkla kul med musutställningar!!!

Det var flera nya ansikten på plats och det var himla skoj!

imsuchadiva
0

Vad vare ni minndes då?

Grodan
0

Utställningen är till minne av Gunvor Lundblad, SVEMUS grundare. Hon skulle idag varit 59 år gammal, informerade hennes mor Lillemor Wivner mig om igår när hon var på besök på utställningen. Julafton 1995 dog Gunvor, sedan dess har vi haft en årlig utställning i hennes minne som sponsras av en speciell fond: minnesfonden.

imsuchadiva
0
[mjuue]
0

Tack så mycket själva, de va mest ni som gjorde jobben hihi :P hjälper gärna me nå mer med nått annat också.

Pehpsii
0

#10 Om du hade tänkt gå på husdjursmässan i sollentuna i januari får du gärna sitta med mig i montern någon dag, eller tillochmed lösa av mig så jag kan gå och titta mig omkring.

[mjuue]
0

#11 Jaa! bra ja hade tänkt ta de som förslag :D haaha, jag är gärna med där! Det blir jättebra :)

Muszimba
0

Beroende på hur mitt schema kommer att se ut på nya jobbet, så kanske jag kan sitta någon dag i montern. Då tar jag med mig mina tjejer om allt går som jag vill. Får troligtvis reda på mitt schema nu på torsdag, då jag ska skriva på alla papper.

#11 Tänk på att se till att ha en lista på vilka som är "monterpersonal" för att både du och de går in gratis på mässan. Man är ju så att säga "personal" då. Alltså namn och vilken klubb/förening.

amaira
0

Mina möss behöver träna på att träffa fler folk - så jag är nog gärna med någon dag. Helst en vardag.

axilur
0

Finns det någon info om musdelen på husdjursmässan någonstans?

/Anneli

Pehpsii
0

#15 vad menar du?

Det är jag som kommer att sitta där och ha hand om vår (svemus) monter. Såfort jag fått ihop alla info från mässarrangörerna så kommer jag att lägga upp en artikel är och i den tråden kan folk också säga när de vill sitta med och så lägger vi ett litet schema.

axilur
0

#16 Det var precis det jag ville veta. Glad

/Anneli