En handfull glitter.
När jag nu ändå håller på… här kommer en handfull små glänsande juveler.

Svart, dove, champagne, chocolate, dove, champagne, heter de vackra färgerna.
Dove är en svart mus med röda ögon. Rödögon-genen bleker den svarta pälsen till "duvgrå", ofta till "silver" i satin.
Champagne är en chocolate mus med röda ögon. Rödögongenen bleker chocolate-färgen till denna ljusa nyans.
Glansen kommer av att de är satin. De är också korthår, och de är alla tan, men det syns inte här.
Här har de ännu inte "fått ögon", vilket de har hunnit få i dagsläget.
wow sicka sötingar! vad rik du är nu amaira!

ÅHHH, vill haaaaa en svart + choklad satin juh.
Den svarta och chocolaten är hanar.
Men de är jättefina - så långt jag nu kan se så här tidigt. Vilket de borde vara med tanke på fina föräldrar (Vibys Prince och Häxans Blodra)
Chocolaten (tan satin) är tack och lov hane, vilket var min stora önskan (och plan) - ibland har man tur.
Den svarta verkar fin som sagt, och blir till salu om han är okej. Det är två "aber" än så länge. För det första har alla svaga "klick-ljud" emellanåt när de andras. Inte helt okej, med andra ord. Annars pigga och krya. Får se hur det utvecklas. Tills vidare är de isolerade från de andra mössen och får extra omvårdnad.
För det andra har den svarta "bitit" mig… Inte hårt (han är ju inte särskilt stor än), men det bådar inte gott… varken för mig eller honom…

Åhh vilka underbara glitterbarn,,Dove-ungarna ser för läckra ut, likaså dom som är champagne=)
ooohhh .. satin .. *dräggel*

Wow vad vackra de är tillsammans! Visst är det något magiskt med en vacker kull? De liksom.. Är verkligen så vackra tillsammans!
Älskar mina stora små vänner..

Var det dessa du hade med på utställningen? Den lilla champagnen där var så söt, hon som kramade mitt finger ^__^
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Engelsktypade rasselmöss? Skrev jag.
Ja, jag tycker att de engelsktypade är rassel-möss, för när jag kommer, eller vid plötsliga ljud eller rörelser, säger det bara "rassel" och så är de borta. Även när de är tama, fast det faller sig inte lika naturligt för dem att bli tama "av sig själva" liksom, som det gör för de svensktypade, som - om man jämför med hästar, beter sig som orädda istadiga ponnys, medan de engelsktypade kan liknas vid hästvärldens engelska fullblod. Jättevackra, men "nerverna under ytan".
Detta har i alla fall gällt för alla mina möss.
.. men .. ohh, såå vackra …

Men vilka underbara glittriga små barn, så vackra, =)