Mus iFokus

Mus

Etiketterleksakeraktivering
Läst 838 ggr
mandymoo
0

"Lek/AktiveringsLåda"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har blivit så inspirerad av allas fina burar och aktiveringsburar eller ytor. Men kan ju inte klämma ner hur mycket som helst i buren.. har en duna och där är man ju väldigt begränsad på höjden….

Men så fick jag idag mitt keramik hus o stock som jag vunnit på Tradera för 1 kr…. Så tänkte jag att det är ju inte helt fel att ha ett eget litet ställe där dom har lite andra saker än i buren.
Vi brukar ha din ute här på ett bord men känner också att då vill jag passa på dom hela tiden.

Nu så flyttade jag kartonger (från en flytt - rensar o försöker få dom till färre) som står högt o lågt och kom på att istället för att slänga så tar jag en och gör som aktiveringslåda till småttingarna….

Så jag satte fast hjulet som kom med i sidan på kartongen. La i huset o stocken så en liten kartong med papper i… lite gräs och en bytta med jord.

Sen ner med småttingarna och hej o så kul det var… det var nytt o roligt…. in i huset upp genom skorstenen… in i stocken o rakt igenom tillbaka igen o nu ut genom hålet som är på mitten…. sen full fart upp i jorden … ner med huvudet och gräva så fort det bara går så det skvätter… *ler*

En kartong är kanske inte det bästa… men bara att slänga efter några gånger o ta en ny… o det känns som om det är bättre än inget *ler* och det uppskattdes av småttingarna.

Här är en bild ialla fall….

amaira
0

En kartong är det bästa Skrattande, här går det åt kartonger på löpande band! Plockar med mig av alla sorter och storlekar i olika butiker jag går i. Allt från skokartonger till plattor som rymt öl och margarin.

Jag har ett bord med ett duschdraperi på! Där får de gå lösa. Duschdraperiet kan jag bara torka av med en trasa, och även slänga in i tvättmaskinen mellan varven. Du frågade förut hur höga kanterna var på mina öppna burar - svar: det behövs inga kanter alls! Det viktiga är bara att det är långt ner till golvet, jag vill nog ha minst en halvmeter.

Jag har de öppna burarna med låga kanter, på små bord eller ställningar, så de inte kan vandra iväg.

Fin kartong du har gjort, det är ju KUL att pyssla med "tillbehör" åt dem. Söta möss har du också Kyss

mandymoo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja här har jag massor av kartonger så där går det ingen nöd på ett bra tag *ler*

Och jag har märkt nu att dom hoppar inte utan håller sig på kanten. För det är det jag varit rädd för - att dom skulle hoppa.

Ja det är jätte kul att pyssla åt dom. Dottern sa nu ikväll - mamma sen byter vi saker i lådan så dom får nya att undersöka *ler*. Och det finns lite saker att stoppa ner… både nytt o gammalt.

Men jordbytta ska det finnas ialla fall ….

Skrattande