lek plats.

Hmm… Vi har iofs inte en speciell lek-bur men våra möss gillar att klättra i en "skog" av grenar. Vi brukar även gömma deras favouritmat bland grenarna.
Sen är ägg-kartonger riktigt kul, särskilt när man inte gör några hål själv utan låter dem göra det.
Hjul är ju ofta väldigt populärt också.
Lycka till!

tunnlar, rör, klätterställningar, en låda med jord att gräva i etc.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Hmmm.. okej =D
Såhär har min mus det. Sin vanliga bur med massa äggkartong, toarullar osv. Jag har gjort en gnagarvänlig våning av en äggkartong (gula) genom att bara pressa upp den mellan gallren liksom. Han har gjort ett hål i den så att han lätt kommer upp på den. Syns på bilden. Har även en repstege för fåglar som uppskattas väldigt mycket. Den är lätt att klättra på + att man kan sätta den lite som man vill. Den har jag satt ända ifrån övervåningen till utgången som alltid är öppen så att han kan knalla runt på högtalaren också. Där finns en liten burk med pussy kompakt kattsand att gräva i och en vattenskål ifall Vattenflaskan skulle paja. Högst upp på takterassen har jag satt fast rör i ett galler (vitt) som jag antingen kan lägga som på bilden eller sätta över plastbottendelen när jag tagit bort burens överdel, den är perfekt. Ståltråd!

/Anneli
Hmm.. det låter bra tack för tips :D