Är hon Argente?
Jag har en hona som jag har börjat undrar vilken färg hon är.
När jag köpte henne var hon en "klar" Argente, men nu har hon börjat ändra färg…
Hon är nu ordentligt mörk, ser nästan röd ut. Hon är inte satin så det är "orginal" färgen på bilderna.
Är det någon som vet vad hon är för färg? Är hon en väldigt mörk Argente, eller är hon något annat?

Hur ser det ut om du blåser i pälsen?Är hon solid eller tickad?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Hon är tickad. Hon har alltid haft en blågrå underpäls.

Det är därför som hon borde vara argente…men hon är ju röd..:S
Om hon har dove underfärg är hon Argente. Och jag tycker att hon har en mycket fin nyans i så fall. Sådär röda vill jag att argente ska vara och att ögonen blir mörkröda.

Jag har nu gått över till att hon är argente. Idag när jag satt och studerade henne så såg hon lite ljusare ut, kan ha varit ljuset igår. Men hon ser ju ut som en Argente nu i alla fall. Fast hon är riktigt mörk och härlig. Och hennes underfärg är lite dove färgad.
Jag tycker själv bara att vanlig argente är fin när den är sådär mörk! Precis som jag också tycker att dove ska vara mörk mörk grå med rubinröda ögon.

Vad bra! Då tycker vi båda samma sak.
Ska ajg vara ärlig så tycker jag att hon är vackrare nu än när hon var liten, hon har verkligen "blommat ut".
Fast i standarden är det väl egentligen inte önskvärt med så mycket rött? På agouti är det bra men på argente är det en nackdel. Om jag inte är helt ute och cyklar.. Personligen tycker jag det är finare när de är mörka.