Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 2994 ggr
Grodan
0

Gamla barnleksaker!?

Vad gör barnföräldrar med gamla leksaker? Leksaker som kanske är trasiga eller i a f använda och ska kaseras. Kastas de? Eller har de en speciell kyrkogård? Eller hamnar de i en beg. leksaker-affär?

Varför jag undrar är för att jag är barnsligt förtjust i att ge mina möss och råttor gamla leksaker. Det kan vara dockmöbler, dockhus, barbiegrejer (kök, bil etc.), bilar, my little pony slott, bondgård, lego, korgar, askar, lådor etc.

Nu när ni läst detta, tänk er för noga innan ni slänger en pryttel eller grunka som kan uppskattas av en mus att leka med, klättra och gnaga på!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Noa-Nisse
0

Jag har själv lagt in leksaker till min mus. Jag lade in en duplo hus-vagn. Den uppskattades skarpt, jag lade också in ett lego hus med olika gångar som han kunde springa i, jag har också lagt in ett lego parisohjul och lagt godsaker i varannan korg, den uppskattades också VÄLDIGT mycket eftersom man kunde få något att äta!!! hehe,, jag måste ju komma på lite olika saker till honom eftersom han är självi sin bur.. han får ju inte känna sig ensam…Glad

Medarbetare på Hundar.ifokus

miramis
0

Jag brukar slänga saker som gått sönder lite men annars så har jag typ 3 flyttlådor med gamla leksaker!Det känns dumt att slänga,nån dag kommer säkert nått till användning..:)

[Theriss]
0

Förvånad My Little Ponyslott! Ge mig istället.. Räcka ut tungan

Grodan
0

Noa_Nisse: skulle vara väldigt trevligt att se foto på din musbur, eller Nisses (visst heter han Nisse?)

Theriss: ha! aldrig! men tyvärr har det försvunnit i en av alla flyttar… Gråter ska glo lite i källarförrådet när jag skaffat ficklampa

Noa-Nisse
0

Alltså jag hade de bara i olika omgånga så jag hade dem inte i buren samtidigt… det skulle jag inte fått plats med! japp han heter Nisse.

annars brukar jag lägga alla saker på ett köksbord och bygga med lego och lägga papper och sådant så att han kan undersöka. ska ta ett foto senare så du kan se!!!! hehe han gillar det iallafall!Skrattande

Muszimba
0

Jag har inspirerats av både Fijja och Noa_Nisse när det gäller Legogrejer till mina musdamer.Skrattande Ska å köpa nu i dagarna när jag får med min kille, så att han oxå får vara med å välja Legomodell…OskyldigOskyldig Annars får man väl en Fot i munnnen i baken.

Noa-Nisse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här e Nisse i husvagnen,, jag förstår inte varför han gillar att vara där, den är liksom inte så vrst stor!

Noa-Nisse
0

Igen.

Muszimba
0

Noa_Nisse: Jag tror att lille Nisse säger så här: mamma, jag bryr mig inte om ifall den är för liten. Jag ÄLSKAR den iallafall!!! Min husvagn, inte din!!!!SkrattandeCool

amaira
0

Hihi! Vilka roliga bilder på Nisse i husvagnen Kyss!!

Noa-Nisse
0

Hahahahaah jo det är nog så han tänker!! spesielt när man ska få ut honom ur den! hihihiSkrattande

Grodan
0

vad synd att fotot var suddigt, annars vore det en höjdarbild när Nisse tittar ut ur husvagnen!

Noa-Nisse
0

suddigt?? på min dataskärm är den jätte klar!? hm,,, konstigt. Fundersam

mandymoo
0

Jag ska erkänna att jag är ett tradera-offer. Då och så så shoppas det en hel del där. Många gånger fynd, på si så där 1-10 kr

Idag höll jag på att göra ett fynd tills sista minuterna när några mammor antagligen med småbarn trissade upp priserna för högt på vissa saker…. Jag tyckte dom var jätte dumma… inte behövder deras barn sånt här….. när mina möss hade kunnat få den *ler* jag hade kunnat skicka dom de lösa delarna som jag ialla fall tänkt kasta… och ha kvar själva "Huset"….

Visst hade den varit perfekt…. så ni förstår att jag surar lite nu *ler*

mandymoo
0

Men å andra sidan så van jag dom här delarna för hela 1 kr….. och det var allt i paketpris…

Grodan
0

haha

precis såna där leksaker jag menar ju… får besöka bäjbyhörnan på leksaksaffärerna… fast när saker ligger i plastförpackningar och kartonger har jag svårt att se om det är musgrejer…

mandymoo
0

Jag ska till Brödet o fiskarn o sånna ställer o kika .. där hamnar ju leksaker som oftast är lite trasiga eller delar fattas o då är dom jätte billiga…. då kan man vrida o vända på dom också….

Men Grodan … bara bryt förpackningen o säg att du bara måste kolla ordentligt så att det duger till dina "barn" … sen behöver du ju inte avslöja mer *ler*

Grodan
0

LOL…

vad är Brödet o fiskarn?

mandymoo
0

Det är typ Myrorna…. ett ställe dit folk kan skänka kläder o saker - sen forslas en del ner till fattiga länder o annat säljs här o pengarna används till förnödenheter….

Nu tror jag vad jag vill om sånt… men det spelar ingen roll för man kan hitta mycket roligt billigt som bara den där…

ThereseW
0

"Brödet o fiskarn" *hihi* Glad

Shantimatilda
0

Sailor och Nemo är två möss som vi har, dom har en liten husbåt av plast i dreas dur,en gammal bebis leksak som morsan hittade på loppis CoolSkrattande

mandymoo
0

Man ska nog in och plöja runt bland leksaker på sånna ställen - finns säker massor massor som man kan använda. Som är sådär lite lagom trasiga eller fattas delar så att dom är jätte billiga.

Therese-jhfd
0

Hihi, kul att läsa att ni musfolk också har den här sjukan. De flesta med en iller i sin ägo lider av något liknande har jag upptäckt. Man letar efter grejor till sin lille pälskling precis överallt. (Fast Ikea brukar vara en höjdare). Glöm nu inte besöka alla loppisar de brukar ha på somrarna, ofta säljs det väääääldigt mycket användbart för en billig peng.

ThereseW
0

#23 Jo, nog är man det allt. Min mor m.fl. ska åka till USA om ett par veckor och undrade om jag ville att hon skulle köpa något till mig där (hon tänkte väll kläder & prylar till mig) och jag har gett henne förslag på olika saker som hon kan kika efter, och det är bara saker tilltänkta djuren :)

miramis
0

Men då kan jag ju skänka alla gamla leksaker till er istället för att slänga dem..:)Jag har tex ett my little pony hus som är lite trasigt som jag tänkte slänga nu..

ThereseW
0

#25 Oh ja, det uppskattas.

mandymoo
0

Den här bollbanan såg väll härlig ut ….. perfekt… men nej den är inte min.. hittade bara en bild som jag fastade för. Men ska helt klart hålla ögonen öppen för något liknande…

Noa-Nisse
0

haha!!! den såg bra ut . rolig att krypa runt i

Grodan
0

åh, miramis, det kanske är ett jättebra pris i en tävling på mus-ifokus… fast då vill jag också vara med o tävla… Skrattande