Gnagar undersökning - Mat/föda och kvalité
Hej, jag är ny i gruppen och tycker att det ska bli roligt att få ta del av allt som delas!
Jag studerar nuvarande på Jönköping universitet där jag och mina två klasskamrater just nu undersöker hur gnagarmarkanden ser ut i form av mat/föda kopplat till kvalité. Därför har vi satt ihop en undersökningen med 15 frågor kring detta. Vi kommer i efterhand dela svaren mer er alla, så ni också kan se vad andra tycker och hjälpa varandra. Jag hoppas att ni vill spendera 3 minuter av er tid, hjälpa till och själva bli mer informerade!
Mvh Adam
Ps. Undersökningen är på Engelska och den besvaras anonymt.
Bra undersökning! Däremot svarar jag inte eftersom jag har uppfödning av tammöss sedan 15 år och blandar mitt eget foder på mitt eget vis med "mat" från helt skilda håll, vilket både ger ett bra foder som även är relativt billigt.
Så jag är inte själv intresserad av något köpe-foder.
Däremot skulle det verkligen behövas ett vettigt alternativ för just tammöss! Till ett "vettigt pris". Som det är nu vet jag inget.
Kanske finns det pellets som helfoder, men det är ju inget kul varken för mössen eller mig.
Bra undersökning! Håller med ovanstående, det finns vettigt foder att köpa till de allra flesta smådjur, men till just möss finns inget alternativ jag är villig att köpa idag. Blandar också eget☺️
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Klart det finns ett toppen musfoder! 🤩 (jag är absolut inte partisk)
#3 Precis!!! 🤍
För mig finns inget färdigt foder som uppfyller alla mina kriterier, det är alltid något innehåll jag inte gillar och undviker. Blandar eget, beställer mycket råvaror från tyskland eftersom många råvaror inte ens går att hitta på lösvikt/storpack i sverige, ibland går de att hitta men då dyrare än jag har råd med.
Han/honom
#3: JUSTE, den hade jag faktiskt helt glömt bort att den existerade!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤