Ny fototråd!

Öhh, för den som undrar, så har jag planterat om dammväxter innan fotot är taget, det är därför mina naglar och fingrar ser ut som de gör…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
haha, din lilla smutsgris
Åh va söt o fin han var…
Åh, en choklad pannfläcks bandad… det var länge sedan jag såg! 
Nämen! Har Kilotex gått ner 2 gram?? 
Nja, det vet jag inte riktigt.. Men hon kanske visade sig från en slimmande synvinkel ;)
Du kanske ska hålla lite koll, har du någon brevvåg/hushållsvåg?
Vilken bra idé :) *ska börja föra viktdagbok över damen*

Morakullan´s Drakelina, Drakelita och Drakevinga, himalaya agouti point, 4 veckor gamla - ej färgat ut klart än

Åh vilka sötskruttar
Är den till vänster en satin? Ser så glansig ut..
Ja, det är den!
#21 Vilka små änglar :)

Misty ser ut som en blandning av alla tre varianterna, men jättesöt.

Jag fick också med mig möss från utställningen i söndags.
Först ut är de tre tjejerna: Vattnadals Ålways Crashing (Polly), silver agouti, Vattnadals Copacati (Snorkpuff), rödögd creme och Vattnadals Antiope (Stella) siames tan.
Obs! Ber Elin så mycket om ursäkt; namnet Snorkpuff har min dotter tjatat sig till…inte alls min idé 
Sen blev det en hane också; Vattnadals You've Been Around (Tetris), argente tan
siames tan - den va intressant… *fniss*
Jättesöt trio där cosmonita!
TIPS!! Glöm inte månadens mus juni!!!
Skrev jag fel Grodan? Jag är kass på benämningar och framför allt förkortningarna 
På siames blir det fox (vitt), för siames kan inte visa rött (tan ska vara brunt).
Aha, tack för upplysningen!

Åh, han får springa bland klossarna… Då blir han väl glad? Bara han inte blir alltför upphetsad av tjejlukten…

#40 nej.. han var lugn. Har jättemycket klossar och bygger ju nya labyrinter varje gång.. Så alla är det ju inte tjejlukt på!
Men han gillade klossarna! Han är en riktig upptäckarmus! Fick springa runt i ett litet rum som är mussäkert… hehe. Han kutade å trixade jättelänge. Sen sov han så sött så sött!

men hon glödde inte tillräckligt för att tända ljuset… LOL

…och så packar ni ihop alla mössen och skickar till mig!
//frida
#47 Nää 
#48 Jag trodde ju att det var så det fungerade!!
//frida

Varför har alla siamesmöss utom jag!!?

Jag har inte siames *ler* o tror inte heller att det kommer att komm in någon här heller…. är inte så förtjusta i dom *ler*.
Siames är en väldigt populär variant! Nästan ingen kan motstå när man har siameser till salu… så länge det inte är en massa hanar förståss…

Åh Theriss VAD är det där för LJUVLIGA varelser?! Du tänker väl skicka dem till mig, eller hur?
//frida
Cyradis är otroligt söt!
Ja, verkligen! En sådan skönhet! Men mycket är fotografens förtjänst också… hade jag bara ljus och kamera samt rätt tumme i handen etc skulle jag kunna förvandla mina fulaste möss till miss universumskönheter… suck
Japp, jag har en del foton på sköna Cyradis som verkligen inte gör henne rättvisa (när jag fotat i dåligt ljus) Jag fotar för det mesta bara när det är fint väder ute och vid något fönster, blir prima ljus då =)
oj blev dubbelt…
Fotot på Cyradis skulle jag sätta in i "månadens mus"-tråd! Fantastiskt charmig bild! Fast alla bilderna är charmiga, och alla mössen sötare än socker!!! 
Jag tycker att Charconne är sööööt
. 23 dagar på fotot (idag), Mamma Förgätmigej, pappa Figaro.
Äh, nu hänger fotot inte med igen. Jag har några nya bilder i mitt album. (och hon heter Chaconne utan "r" i *felstavade*

Vilken färg har VD´s Änyhao?

Silver tan. 

Juvligt söt 
och det trots att jag inte är så förtjust i röda ögon *ler*

Mandymoo: jag kan meddela dig att jag kände likadant innan jag skaffade min rubinrödögda Siames/Fox-hona. Hon är helt underbar!!

Muszimba: har lärt mig en sak genom åren ang djur att när man blir "van" djurmänniska så lär man sig att färg inte är allt utan man tittar på djuret o fastnar för det ofta ofta…. och av någon underlig anledning är det just djur i "fel" färg. Så jag säger inte…. finns stor risk *ler* att det blir röda ögon på någon här också ….
Och skulle jag störa på en sån som din Änyhao så spelade nog inte färgen på ögonen någon roll…..

fijja måste säga att vilken färg Hjortron har … som hennes namn. Passar perfekt till henne.
Min dotter är nog den som är mest mot rödögda och framför allt vita. Hon tycker som ser läskiga ut. Men nu när vi sitter här o tittar så sa hon att men röda ögon på en röd såg ju inte alls läskigt ut *ler*

Ah hon är underbar. ThomasH här på musifokus som fött upp henne… om ja inte minns alldeles fel så e hennes syster till salu.. 
Jag gör ett försök till med en bild … Det går ju ibland, och ibland inte. Vissa dagar går en bild inte alls, nästa kan det gå hur bra som helst.
#74. Här är "samma" färg (röd satin) fast svartögd (det är ju den rödögda varianten som heter fawn).
Nä-ä. *lunkar iväg*
åh, stackare… 
#78. *snyft, snörvel* Tröstad. 
nytt försök med foto på söta Chaconne

ja jag bara måste ju 
Idag var jag till Grodan för att införskaffa som tanken var 2 musfröknar som sällskap till tanten som blivit ensam.
Ja vad ska man säga…. 2 *hmmm* det vart 4 st
Men 3 eller 5 spelar väll inte så stor roll eller???
Det var ju såååå svårt att välja - blev ju så kär i så många *ler* Nu är det bara en långhårig dove som står kvar på önskelistan annars så fick jag min svart o tan, en blå, en svart och sen slank det med annan liten med satin också ….
Kan säga så att dottern vart så snopen men överlycklig. Och jag vart så kär i minstingen som suttit hos mig länge ikväll *ler* Somnar dom så får man sitta kvar en stund *ler*
Självklart så måste ju dom små förevigas och här kommer först ett kort på gammeltanten:
Miize
PS en liten liten fråga - vad är hon för färg? DS

Sen kommer då det nya gänget som alla är Morakullan´s
Här är först Tamtam
fast hon vart vald sist eller ja jag har kikat på henne på nätet men sen var det andra som man föll för först… så när jag pekat o sagt dom 3 … så säger Grodan Tamtam då? Tänkte 2 sek o sa ja jag tar henne också *ler* ångrar mig inte….

Åhhh… den lilla black tanen… d väl den lilla ppytte ytte bäbisen va Grod? Åhh hon e underbar!! Lycko dej mandymoo 

#81: Om honan på bilden i just det inlägget är exakt likadan på båda sidorna är hon en Black even, annars Black broken. Jag hade ett tag en Chocolate even-hane hos mig och han var exakt likadan i teckningen på båda sidor av ryggraden.

Kan vara en långhår, men är osäker Kanske någon annan som tex Grodan eller Vattnadal vet och meddelar dig det.

Muszimba, ja jag är ju inte alls bra sånt och ser inte alls så stor skillnad på dom om dom inte är "extrema". Det är bara kul att få veta vad hon kan vara *ler*.
Hade inte en tanke på sånt förrut - nu har intresset vuxit.
Och nu ser vi här hemma - dottern o jag, fram emot nästa utställning så vi kan komma med våra små *ler* Så det blir några till i pet klass.

En bild på Tinnitus som sover 
hmm…det blev visst ingen bild? Får prova igen.
nope. *snopet* 

fijja, ja, det är den lille… hon åt upp sig bra här på 11 dagar… man ser t o m en liten mage på fotot haha…

jo ja ser d… hihi… så sött :-D
#89 Jag säger långhår. Även ifall hon inte är superlånghårig har hon ändå hår som "faller ut" på sidorna så det tar bort alla tankar på korthår. Hon ser ju också väldigt fluffig ut, det gör inte korthår.

Theriss - ja hon är nog mer "fluffig" i sin päls än en korthår. Det har jag märkt nu när jag kikat på foton.

men hoppsan vad stilla hon satt där… t o m så du hann knäpp 4 kort…

Ja och med en kamera som hade ont om batteri så man fick vänta medan den laddade…. inte illa alls *ler*