Albin 2 år!

Åh, vilken gomus!
/Anneli

Åhh vad roligt, Grattis Albin på 2 Årsdagen!! Vilka härliga bilder på Albin & hans familj..

Jaa mååå haaan leeevvaaa
Grattis grattis grattis!
sicken söting

Grattis i förskott då till "gubben"! (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
GRATTIS !!
asso jag måste bara ha en mus!

Ett stort GRATTIS till lille söte Abbe.
Det önskar mustjejerna Carmencita, Anisskorpa och Åkergudinna via mig.

Grattis Abbe! ^^

#15 ja det måste du tihi ^^

Albin hälsar o tackar för gratulationerna. Nu har han suttit med oss vid köksbordet och ätit omelett. Och vi har sjungit Ja må han leva (fast vi bytte ut "i hundrade år" till "i 3-4 år").

Grattis! Hoppas han får en bra föedelsedag
!!

Jag kan ju säga att jag hade till 14/9 en liten gosig mus som var kämparglad. Hon blev 2 år, 9 månader och 4 dagar då hon även levde sedan 6 månaders ålder med medicinerad kronisk mykoplasma(luftvägsproblem). Tillochmed veterinärerna var impade av henne.

I dag är det exakt en månad sedan Abbe fyllde två år.
I morse satt han i burens lucköppning och åt en solroskärna. När jag gick kvällsrundan bland mössen för en stund sen kom inte Albin fram. Han brukar inte missa det goda fröet (pumpa eller solrsfrö) varken morgon eller kväll, så jag undrade varför han inte kom fram. Stod där och lockade på honom en stund. Men så kom dottern, som tydligen har bättre ögon än jag. "Han ligger ju där, han är ju död."
Ja, där låg han precis utanför ingången till huset, lite skymd av huset. Och han var stendö! Han som varit så pigg. Han har inte verkat trött och inte magrat. Och imorse var han ju precis som vanligt.
Men det är ändå så här som jag skulle vilja att alla våra möss får dö. Helt plötsligt.

Gud så tråkigt att den lille söta killen är död. Stora tröstekramar till er från mig och mina 3 mustjejer.
Men jag håller med dig om att få somna in i sömnen är det allra bästa och skönaste för både våra djur och oss själva.
En STOR KRAM till er där hemma hos dig Elyria kommer surrande i internetluften från mig..
Två år och en månad är en bra ålder för en liten mus. Ett bra liv har han säkerligen haft, och en bra död verkar han fått. Han var verkligen jättefin!! Skickar tröstekramar.
Det är "lustigt" hur ett så litet djur kan skapa ett så stort tomrum.

Ja, vi har ju "huset fullt" av möss, ändå saknar man dem som dör. Vissa mer än andra…