Mus iFokus

Mus

Etikettin-memorian
Läst 72 ggr
grreta
0

Sorgens dag

Dagen den 24 februari blev dubbelt nattsvart. Ukraina invaderades av Ryssland och lilla Rusch-Ann dog oväntat bara veckorna efter sin burkompis.

Hon hann aldrig få något nytt sällskap - kan möss dö av sorg och saknad?

Fysiskt verkade hon helt OK. Psykiskt sökte hon närhet och tillbringade mera tid i min hand, i min halsgrop och inne i tröjärmen.

Plötsligt på kvällen började hon darra, fick kramper och dog kort därpå. Inget såg konstigt ut på hennes kropp.

Nu tar jag en paus innan nya möss inför utvecklingen i Ukraina, Europa och Sverige.

Alwyn
0

Aj då, jag beklagar. Det låter som att hon hade något fysiskt bakomliggande problem som bröt ut när hon blev ensam. R. I. P lilla vännen.

Grodan
0

Beklagar sorgen, grreta!

🌹

Absolut känner mössen saknad och sorg, dock inte som vi människor. Och det är mycket individuellt.

Mina möss och råttor har ofta gått två och två.
Så sent som idag förlorade jag två musbröder. Den ena hade bara dött och den andra la sig på andra sidan av buren och såg sjuk ut. Han hade från ingenstans fått ett stort staff-sår, så jag lät honom somna in. Hans immunförsvar la tydligen bara av när brodern dog. De blev nästan 1år 11månader gamla. Så jag får tolka det som ålder. Lite tidigt, men ändå.

(Ville inte stjäla din tråd, bara tala om att sånt händer alltså…)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

• Redigerat 2022-03-03 14:18 av Grodan