Mus iFokus

Mus

Läst 137 ggr
Doris2022
1

Mushane köpes

Hej jag heter Molly och bor i Sundsvall.
Jag söker med ljus och lyckta efter en svart liten mus kille till min hona Pim , som nyss blivit ”enka” 🙁

Eftersom jag bor i Sundsvall vore det bra om du bor något så när i närheten.
Kan även tänka mig andra färger men där svart ingår eftersom det är ganska akut.
Alla svar beaktas:

Skicka gärna bilder!😊

Med vänlig hälsning Molly, tel : 46733134686

Grodan
1

Spännande att du vill köpa hane. Det är ju inte för ofta som folk vill det… 😃

Jag vet inte om det idag finns någon aktiv uppfödare som bor mer norrut än Vattnadals.
Vattandals finns i Sunnäs
Profil på ifokus: Vattnadal
Hemsida: Vattnadals Musuppfödning på Facebook
Kontaktsätt övrigt: elin(@)nattfrostens.se

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
0

Hur gammal är Pim? Ska du avla då eller vill du ha en kastrat?

Doris2022
0

#2: Hon är 5 månader. Jag tänke avla senare.

Doris2022
0

#1: Tack så hemskt mycket för infon! 😊

Alwyn
0

Jag hänger inte riktigt med. Hade hon inte levt med en hane tills nu? Har du enbart en mus kvar? Och till henne vill du köpa en hane, som hon ska bo med? Det blir många ungar fort 😜
Om hon haft en hane hitintills borde de redan fått flera kullar?

Grodan
1

Jag förstår att du undrar, Alwyn.

Molly, du får gärna förklara om du vill. Vad du har mössen till. Hur dina möss lever (om de bor parvis och får kullar var 3:e vecka) och vad du gör med ungarna.

Inget illa menat. Vi är bara nyfikna. Och vill hjälpa så att allt blir rätt, förstås. Om man inte planerat att ha muskull så kan det bli ganska jobbigt då honan kan få upp mot 20 ungar och oftast är mer än hälften hanar. Och hanar kan vara svåra att sälja och inte alltid vill de leva i hangrupper…

Jag själv tog för givet att du har möss främst till sällskap men gärna vill ha en kull, men jag kanske missförstod.
5 månader tycker jag själv inte är akut alls, utom att det är tråkigt för honan att bo ensam då…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️