Frågor om Möss.
Jag är ny här på iFokus! Men jag skulle vilja veta mer om möss.
Vart vänder du dig för frågor om möss i 1:a hand?
Uppfödare, sociala medier, böcker?Om du äger mus idag, vart kommer den/dom ifrån?
Omplacering, närstående eller uppfödare?Finns det något du har lärt dig av erfarenhet med mus, som du gärna hade velat veta innan du skaffade mus?
Vad tycker du är det bästa med mus?
Och varför passar mus dig bra som husdjur?
(Foto av Monique Laats från Pexels)
Felicias Husdjur - https://ella.fyriswebb.se/
(Under uppbyggnad)
Googlar och läser Artiklar i första hand, eller skriver här på iFokus.
En person på Blocket, dock inte något som var seriös nog att kallas uppfödare.
Att om de inte kommer från en seriös uppfödare så kan de vara väldigt svåra att få tama. Jag är van dvärghamstrar, och de dvärgar jag har haft har mer eller mindre gjort sig själva tama.
Att de är så nyfikna, och att man p.g.a. att de är så duktiga på att klättra o.s.v. kan variera inredningen i buren väldigt mycket.
Sajtvärd på Skrivlust
Vart vänder du dig för frågor om möss i 1:a hand?
Söker på nätet. Frågar uppfödar-mus-kollega…
Om du äger mus idag, vart kommer den/dom ifrån?
Fött upp själv och köpt från andra uppfödare.
Finns det något du har lärt dig av erfarenhet med mus, som du gärna hade velat veta innan du skaffade mus?
Att folk inte gillar möss. Efter 30+ år känns det fortfarande inte speciellt ballt att säga till folk att jag är musuppfödare. De tycker att jag är dum i huvudet…
Vad tycker du är det bästa med mus?
De är så rara och så mycket djur fast de är så små. Lättskötta och väldigt okrävande.
Och varför passar mus dig bra som husdjur?
För att jag var en mus i mitt förra liv?
Nä, men jag har svårt för den frågan. Haft möss för länge för att kunna säga med ord varför jag älskar dem. Jag bara älskar dem.