Nataler behöver hjälp!
Jag slösurfade lite på blocket och fann en annons på möss - som inte alls är några möss! Det är nataler. Ett par honor, en trio honor och två ensamma hanar som behöver nytt hem. Födda januari 2022. Jag vet inte hurpass akut läget är (säljaren har tagit över dem från en bekant som inte kunde ha kvar dem) men åtminstone en grupp sitter i en miniduna och så kan vi ju inte ha det. Har pratat med säljaren och fått ok att hjälpa till och söka hem till de små rackarna, säljaren vill bara djuren väl och att de kommer till bra hem.
Finns det någon som har kunskap om arten och skulle kunna erbjuda sitt hem till någon/några utav dessa? Hanarna bör helst ej bo själva men bråkade med varandra så de fick säras på. De kan eventuellt bo med mushonor men det kräver att man vet vad man gör och är trygg i ganska svåra exotiska gnagare som natalerna är. Jag har inte bestämt mig helt ännu, men kan eventuellt erbjuda ett hem till åtminstone några av dem. Jag vet inte om honorna gått med hane den senaste tiden så det får man ha i åtanke med allt vad det innebär.
Natalerna befinner sig i närheten av Göteborg och det går bra att kontakta mig om man är intresserad.
(Hoppas jag satte in rätt etikett nu Grodan ❤)
Han/honom
Natalerna har nu landat hos mig, de är något skraja men var inte rädda nog att ta till bett vilket självklart är ett plus. De har fått stronghold och behöver få ett tag på sig med rätt foder och skötsel. En hona ser tyvärr väldigt illa däran ut med ett gammalt skadat öga, dåligt hull och är väldigt skärrad. Vi får se om hon behöver avlivas, det är lite för tidigt att säga tycker jag. En annan hona är oerhört fet, men jag fick inte klämma tillräckligt mycket för att känna om det var dräktighet, fetma eller tumörer. Övriga ser ut att kunna klara sig bra med rätt skötsel.
De stannar här tillsvidare.
Han/honom
#0 Helt rätt etikett.
Vad bra att du tog hand om dem! 🤍
De är ju rätt unga, så de har nog en bra chans hos dig.
Jag kollar på blocket ofta, men såg inte denna annons, den var inte uppe så länge?
#2 Den låg under "övriga djur" under gårdagen men är nu borttagen, den var nog inte uppe så länge.
Håller alla tummar att allt går bra och att de gillar mina möss 😄
Han/honom

Åh vilken tur du tog dem! Hoppas de återhämtar sig och att du finner bra hem åt dem. ❤️🌹
#4 ❤️❤️
Han/honom
Igår och inatt kördes intron med några musar, hittills verkar de trivas tillsammans. Brudtrion fick också flytta ihop med några mushonor, de fick flytta ihop med ett gäng äldre toksnälla damer och deras kids. En utav natalhonorna i brudtrion är blind eller gravt synnedsatt, hennes pupiller är gråa i ljuset och hon väver efter det som är framför, men hon tar sig runt finfint och hittade alla viktiga ställen snabbt när de åkte in i terrariumet.
Farbror Alice ville också vara med - de tog ju hennes golvplats!
Han/honom

❤️❤️❤️
Det är så fint att höra när andra hjälper till 😀
#6: Kalas! Bästa Alice ♡