Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 389 ggr
MoaL
0

Ny liten en :)

Typiskt! Jag har massor av burar hemma med ensamma musgrabbar. Vad tror ni att jag blev råkär i idag då?

Såg på djuraffären inne i ett rum som kunder inte har tillträde till, ett akvarium med möss. Svart-vita med gult på undersidan. Jag satt och beundrade dem efter tillåtelse av butiksinnehavaren, och ser så en vit liten nos sticka fram. En svart-gul-vit mus med bläs är det ju, och jag tycker såklart att han är hur gullig som helst. Är dock lugn, eftersom jag tänker att de säkert är hur sprattliga och otama som helst. Hon som jobbar säger när jag frågar att de aldrig håller på med dem, utan bara byter spån, mat och vatten åt dem. Det lugnar mig såklart ännu mer. Jag lyckas få tag i den lilla bläsade grabben - och så är han hur lugn och go som helst!! Så nu sitter jag här på biblioteket och väntar på bussen med min kille att en underbart tam liten mus. :P

Mvh,
Moa och den lilla musgrabben som ska hem till karantän och god mat

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Mymlan
0

Och vi vill alla se bilder på hur gullig han är..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

axilur
0

Ja, verkligen. Bilder bilder!

/Anneli

amaira
0

En tecknad tan, tänkt att han var "bra-tempad" också. Grattis till fyndet.

Hur är det med dina andra hanar förresten, de där fantastiska som du kunde sätta ihop som vuxna utan ett pip??

MoaL
0

Jag ska fixa bilder, behöver bara bra ljus så att jag kan ta kort på sötnosen. :) Är jätteglad över att han är så gosig. :P

Jo, de går fortfarande ihop. :) Den svarta, den vita och så en dove tan med vitt på undersidan samt med en pannfläck. De är hur goa och lugna som helst, och ligger och myser tillsammans i sitt hus mest hela dagarna. :) Den svarta och den vita har gått tillsammans i snart ett år nu. Dove-tan-pannfläcken har gått tillsammans med dem i cirka fyra-fem månader nu.

Däremot har jag fått flera bebbar som har vuxit upp och blivit otrevliga mot andra hanar. Bland annat bröderna till den yngsta i den trevliga trion.

Mvh,
Moa

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor