Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 646 ggr
dreamiz
0

pe white hona

Finns det någon som föder upp pe white möss? Jag tycker de är så fina och även att jag gärna vill ha ett gäng med olika färg och teckningar så vill jag "alltid" ha en pe white i gänget också. Nu är det några månader sen min sista pe white hona dog så nu känns det som att det är dags för en ny, men var hittar jag det? Finns inte ens i zoo här… O även om de kan beställa hem så vill jag ju träffa musen innan jag bestämmer mig, så den är frisk o trevlig! (Man vet ju aldrig med zoomöss). Det är ingen mus jag ska ha till avel utan bara till sällskap. En eller två pe white, hårlag spelar ingen roll, men honor ska det vara.

dreamiz
0

Det räckte att sätta ut en annons för att jag skulle hitta - behövde inte ens få några svar på annonsen. hihi…  Har nu två underbara pe white tjejer här hemma!!

Stj3rnfallet
0

Oj, det gick snabbt!:O Så kul att det gick fort iaf!=)

dreamiz
0

Ja hittade dom i zooaffären men ska ju bara ha  till sällskap så då kvittar det. De här skulle dessutom sålts som levande foder så jag tvekade inte en sekund. De är supertrevliga!! Blev två då de ju ska va i karantän ett tag o jag vill inte ha en ensam mus. Än så länge är Tippie mindre men när hon växer ifatt Triumph vetitjyvingen hur jag ska se skillnad på dom. hihi… Jättesöta o trevliga o snälla o mysiga möss är dom!!

Stj3rnfallet
0

Ja, avlar man spelar det ju i stort sett ingen roll var de kommer ifrån, så länge man är nöjd med dem!:D Och det verkar ju du vara =) Kul att de är så mysiga! Förstår att du inte tvekade en sekund, då de skulle bli mat!:S Och levande dessutom… Nä, det var tur att du hittade dem!:D

[Malin3033]
0

Bilder!!

dreamiz
0

Blev en till idag… En kompis ville gärna ha (precis som mig gillar hon pe white samt att hon gärna räddar djur som ska bli levande föda…) så jag gick till zoo för att köpa två till henne, kom hem med tre. Den ena satte sig på min axel i mitt hår o där satt hon så lugnt o tryggt så henne var jag ju bara tvungen att behålla! Får sätta mig sen o hitta skillnader på dom. Tre pe white som ser likadana ut… hrm… Tippie, Toppzie o Triumph heter de.

Foto kommer! Har inte hunnit ta än men fixar det ikväll eller i helgen!! De är så söta o underbara!!! Supertrevliga! Hade kunnat köpa hela högen men det finns ju en gräns, tyvärr…

dreamiz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett foto på de tre små underverken! Det är Toppzie framför Tippie (tv) och Triumph (th)… De är verkligen sååå lika! För tillfället är Tippie lite mindre o Toppzie o Triumph har inte samma sätt så tittar man noga så…

Elyria
0

Dom är jättesöta!

amaira
0

Jättefina är dom verkligen!!

Stj3rnfallet
0

Trodde faktiskt inte att pe white skulle vara så fina =)

dreamiz
0

#10 Pe white är väl inte nån populär färg på något djur, alla säger de är svårsålda o när det gäller möss är väl pe white i första hand fodermöss eller labbmöss… Själv tycker jag de är underbart söta!!

Linn
0

vad heter dom vita mössen med svarta ögon? trodde nämligen att dessa var med svarta ögon tills jag fick se bilden..

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Muszimba
0

Mazarinrebus, vita möss med svarta ögon kallas Be White= Blackeyed White(svartögd vit). Kör man då alltså med ren och skär övertsättning från svenska till engelska så blir det så enkelt.

Stj3rnfallet
0

#11 Nä,det kanske är så.. Hade ingen aning om det.. När jag tänker på labbmöss så tänker jag på rödögda vita möss.. Fast de kanske har varit pe white.. Jag vet inte om jag ser ngn skillnad :P

#12 Vad jag vet heter vita möss med svarta ögon Black eyed white =)

MoaL
0

De var hur söta som helst, men "räddar" möss gör ni knappast. Jo, just dem kanske, men djuraffären beställer bara hem fler, mycket billigare än ni köper dem. Dock ser jag inget fel i att köpa på djuraffär, så länge det inte är en skräp-djuraffär som borde anmälas och stängas - det finns ju en hel del sådana. :)

Jag tycker också om rödögda vita/albinos. Mina första två möss var två sådana honor ur en grupp som kom som ormmat till djuraffären, och jag blev kär direkt. :) Jag såg skillnad på dem genom att de hade olika personligheter - den ena var lugn och go, den andra lite nervösare. Jag har tre albinomöss kvar nu ( 2 honor och deras pappa), samt en massa andra färger, men albinos vill jag alltid ha några av. :)

Mvh,
Moa

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

dreamiz
0

#14 rödögd vita o pe white är samma sak fast i Svemus används numera engelska namnen

#15 Självklart förstår man att man inte räddar möss, utan bara räddar just dom, men om nu just dom är så mysiga och trevliga så varför inte? Jag var dessutom ute efter just pe white…
Fast jag måste erkänna att jag blev väldigt besviken när jag såg att de sålde levande fodermöss igen… det har de inte gjort på flera år annars.

MoaL
0

Självklart ska man köpa gosiga möss. :) Ingen tvekan om saken, jag tycker inte att det är fel för fem öre. Jag har bara möss som någonstans i genledet kommer från djuraffär, som jag har köpt ifrån. :)

Levande fodermöss tycker jag alltid att de har sålt? Fast det är för det mesta efter förfrågan. Vill någon ha, så köper affärerna in.

Mvh,
Moa

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Stj3rnfallet
0

#16 Haha, ok :D Där ser man så vilse man är :P Är jättedålig på sånt där =) Får skylla på det ;) Hehe, känner mig lite korkad nu :P

Linn
0

#14 tack så mycket, då har jag lärt mig något nytt i dag också! :)

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

dreamiz
0

#18 Äsch det ska du väl inte göra. Det där med färger o vad de heter är en djungel! Fundersam

dreamiz
0

#17 Zoo här istan har inte sålt levande foder på några år o det var så skönt! (Fast man misstänker ju att de som är sällskapsmöss även såldes till foder ibland… Men de hade ingen bur med speciella fodermöss i varje fall.)

Nä, gosiga möss kan man ju inte stå emot. Jag hade gärna köpt hela högen för alla var lika gosiga! Fast de var väl 15 stycke eller så… Men det blev tre till mig o två till en kompis i varje fall. De är så underbart trevliga! O minst en pe white mus vill jag alltid ha här (även att jag varit utan ett tag nu sen Idun dog…) Men nu har jag ju tre underbara "blekfisar".

Stj3rnfallet
0

#19 Så lite så =)

#20 Haha, jo, jag vet!:P En riktigt stor djungel :P Det är ju sjuttinutton färger och lika många teckningar.. Känns det som iaf =)