Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 579 ggr
Mymlan
0

Inatt

så stod jag med hjälp av Roger och rengjorde burar, rensade skafferiet. Bar ut burar från köket för vi sprayade Radar i köket för bli av med dessa flygfän inkl deras larver. Nästan en hel flaska Radar användes, sedan stod det i nästan 1 timme *fast 30 min räcker enligt flaskan*, vädrades i 30 - 50 min *brr, kallt*. Dammsögs och skurades med Virkon S. Tror ni larvena dog? no way en såg vi i taket gåendes så som larver gör..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

amaira
0

En julafton ni sent glömmer, förstår jag. Stackare.

ZoRTeP
0

Jag skulle nog inte vädrat,      jag skulle "fördelat" sprejningen över hela rummet,  Sen att jag ofta Överdoserar med sprayen är en annan sak =) ,  sedan skulle jag stängt till och inte öppnat dörren på många timmar.^^

Mymlan
0

#1 Ja, denna glömmer man ej men jag firar ju ändå inte jul. Delar ut julklappar tillbarnen på annandag jul.. Pyntar ej..

Fick veta från en annan sida att dessa flygfän är Mott och är svåra bli av med då deras ägg kan ta månader innan de kläcks o de går in i oöppnade förpackningar. Vet ej om de ställer till med nå mer skada.. Så allt i skafferiet borde slängas men kan ej tänka mig de finns i rapsoljan, sojan eller ättikspriten.

Fodertunnan med mus & rått maten *torra blandningen* den står på balkongen. Så får väl alltid ha radar i beredskap och ett lager av rengöringsmedel.

Nå mer foder inköps ej hos pwss då det var därifrån jag köpte fodret med detta i..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

dreamiz
0

Nä fy vad trist! Jag vet när jag fick in plattbaggar i mitt kök (de kom troligen med mjölet jag hade). Jag fick ta dit anticimex. Blä, äckligt!
Annars har det ju hänt man fått med småkryp med mat man köpt men inget som spritt sig på det sättet. Det är verkligen äckligt!