Dräktig?
Hej, jag har två möss, Cherry och Ai, båda är honor. Jag köpte dom när dom typ 2 månader. Nu börjar jag märka att Cherry blir tjockare & tjockare, det är första gången jag har möss, så jag vet inte riktigt.
Iallafall, Bara under 1 vecka har cherry börjat bli tjockare, jag vet inte om det är för hon äter för mycket, eller hon är dräktig/gravid. Hon har också börjat göra bo, med toalätt rullar under allt med bomul(mus bomul). Och kissar mycket mer när hon är uppe.
Jag har ingen aning om hon är dräktig. så det är bäst jag frågar.
Om man gemför med Ai så är hon mycket större.
Snälla, jag vill gärna ha svar :)
Svårt att säga ..
Hur länge har du haft dom ?
Har du köpt dom från en ufödare eller butik ?
Då är hon inte de .. dom går i 19-21 dagar .. men ser ut som hon har en knöl på #3 fotot .. 
#4 , jo det är det jag menar och om man känner på henne känns det också som en buckla eller något, jag vet inte vad :S
"Dräktigheten varav vanligen 3 veckor, men kan ibland vara upp till 10 dagar längre. Det senare ses då honan har blivit parad direkt efter en föregående förlossning, dvs då hon har en kull som diar, samtidigt som nästa dräktighet pågår. Kullen omfattar vanligen 10-12 ungar. Den första kullen är dock vanligen något mindre. Likaså minskar antalet ungar i kullen då honan blir äldre. "

Ai kanske är en hane?
#7, nej, förmodligen inte om jag tittade rätt.
Jag har haft en hona som såg väldigt dräktig ut fast hon bara var tjock helt enkelt! Fast det var ju på lite äldre dar hon blev sån.
Nu sist hade jag en annan hona som jag först trodde var dräktig men det var hon inte, men hon hade precis sån mage så man kunde tro det var bebisar i den. Efter ett tag blev hon knölig - fick tumörer…
Vet man att de inte varit med hane så kan det ju bara vara fetma eller knölar.
En dräktig hona brukar se ut som ett päron, dvs bara magen blir stor. Svårt att säga av dina foton.
#9, okej.. för om man gämför med Ai så är cherry väldigt mycket större..
Kan det inte ha något med fetgenen att göra då, alltså att hon helt enkelt bara är fet, eller är hon inte alls röd av något slag?
/Anneli
#11 Röd?, nej hon är inte röd någon stans..
Okej, dåså. My bad.
/Anneli
#13 . vaa? xD
Okej, bara. ? Om hon inte är röd i färgen så har hon inte fetgenen.
/Anneli

Men den där musen har ju helt klart färgen röd…

Det ser ut som en röd med teckning. En mus som är röd har lättare att bli en rundmagad mus.
Jag tänkte det. Men jag är så dålig på färger. 
Då är det mycket möjligt att hon bara gått upp i vikt utan att vara dräktig!
/Anneli