Lokalfunderingar
Jag fick av någon underlig anledning uppgiften att anordna SVEMUS Minnesutställning. Visst en ära, men även jobb som jag eg faktiskt inte klarar av.
Det är många år sedan jag anordnade utställning och när det gäller att hitta lokal är det alltid lika svårt. Att hitta bra och ljusa lokaler, gärna i ett stort rum, där man får ha djur och det finns bord och pentry etc är ett konststycke. Kommunen kan man glömma. Här gäller det att kolla ALLA kontakter - och då menar jag även de man inte tror man har!
Jag tror att det skulle vara en idée för lilla SVEMUS att höra sig för med stora klubbar som SMF - Svenska Marsvinsföreningen - och diverse kattklubbar och hundklubbar, om man kan få hyra en del av deras lokal - givetvis om priset är skäligt (de kan ha helt andra prisklasser än lilla SVEMUS är van vid).
4H-gårdar är också tips, om de har någon stor samlingslokal någonstans. Eller lokaler som står tomma för tillfället.
Tips är välkommet och framförallt, kolla era kontakter!
Man kan kanske kika på SMF:s hemsida och se var de kommer ha utställning nånstans och sen kanske maila kommisarien och fråga om lokalen?
http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/ - utställningar
Precis, men det gav tyvärr inte så mkt idag just.

Ska jag kolla med min lokala hyresgästförening?? De har lokal huset precis vid sidan av mig här i Hökarängen. Jag vet att de har ordentliga fönster i västerläge och 2 rum + någon form av kök så att man slipper trängas.
Annars kan man kanske hyra fritidslokalen på Söndagsvägen om du Grodan hör dig för.
Ja, lokaler finns det inte ont om, däremot är det ont om BRA lokaler där man också får ha möss samt för ett skäligt pris!
Hyresgästföreningar hyr sällan ut till djuraktiviteter pga allergi. Morgongården har jag hyrt i alla år. Jag efter andra alternativ.

Det är väll just där det är problem - inte att hitta lokal utan hitta en dit man får ta med sig djur….

Hmm, jag jobbar ju på en skola. Har ett helt "eget" djurhus med ett jättefint klassrum där mössen är jättevälkomna! Här finns plats för alla och dessutom ett litet kök.
Problemet kanske är att det inte är i centarala Sverige precis… Ljusdal ligger sex mil från Hudiksvall, in mot landet.
sådär… nu börjar det likna nåt… det är som att vaska efter guld… Ljusdal är inte så centralt nej… men det gav ju en idée! Djurskolor!!!

Alla går ju på sommarlov nu så det måste ju finnas fullt av tomma "djurklassrum" med bra ljus, många bänkar och stora fönster!
Dessutom är jag vansinnigt nyfiken på att se andra "djurskolor" *ler*
Sedan hittade jag även Fryshuset! Börjar man bara leta så poppar det upp en massa…