Möte med älg!
Vi bor i ett ganska älgrikt område. Men de senaste två åren har jag "klagat" över att jag inte sett älg på länge. Nu har jag sett en! På närmare håll än önskat…
Dottern, hunden och jag var på väg hem från en innebandycup i går. Sonen var kvar för att spela de sista matcherna och åkte hem med kompisen föräldrar. Jag körde dit och de hem…
På väg hem satt jag och funderade över vad som är bäst om det dyker upp en älg framför bilen. Bromsa eller gasa?
När vi hade en halvmil kvar hem kom en älg upp från höger dike. Jag bromsade instinktivt men insåg att jag inte skulle hinna stanna så jag väjde åt vänster. Det small till och jag stannade vid en busshållplats. Älgen hade inte tagit sig in i bilen, men vindrutan var splittrad och höger framskärm bulig. Älgen sprang, enligt bilföraren bakom oss, till skogs. Jag insåg att om jag inte väjt hade dottern fått älgen i knät. Men nu klarade vi oss oskadda.
Dottern sa i går kväll: "Att bilen är skadad är väl inte så farligt. Men stackars älg!" Håller med. Har varit ute och inspekterat bilen i dagsljus och såg älgpälsstrån efter hela högersidan. Hoppas de som sökte efter älgen i går kväll hittade den.
Ta det lugnt på vägen!

Innebandycupen, förresten… Den vanns av sonens lag!
Grattis - och beklagar. Fy så hemskt att krocka med en älg! Både för er och för älgen. *tröstekramar*

va obehagligt!

Jag blir hysterisk om jag råkar köra på en kanin, jag vill inte tänka på hur jag skulle må om jag krockade med en älg. Finns anledningar att jag ligger i 60 såfort jag ser en sån älgskylt. Stackars dig.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/