Drömmar om möss.
Drömmer ibland om möss.
I morse drömde jag om att jag var hos en kund och snickrade, men sen började jag plocka upp mina möss från golvet. Det var många. Satte dem i två burar tänkte att de kunde stå till nästa dag men ångrade mig ifall kunden skulle komma hem.
Bar iväg med den ena buren och skulle genom ett smalt språng. Buren var en underdel och en överdel som nästan passade ihop. Så 10-15 möss ramlade ut.
Där någonstans vaknade jag
Instagram: luxury.mice.sweden
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
- Redigerat 2023-11-09 11:17 av Grodan

Jag drömmer ofta stresströmmar om möss, samt andra djur. Alltid djur på rymmen som jag måste samla in och hitta säkra burar åt eller att djuren far illa och jag desperat försöker hjälpa dem.
Låter som om detta är vanliga drömmar, har också sådana.
Jag brukar drömma jag har 4-5 möss. Sen rymmer nån och det kommer fram möss ur hål i väggen (tammöss). Sen ser jag att de fått ungar och de är i olika åldrar. Och jag försöker få fatt på alla möss, men de blir bara fler och fler.
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Jag drömmer ofta om att jag glömmer att mata mina möss som i drömmen inte bor hos mig utan i nån slags lokal och när jag kommer dit och ska mata dom så vaknar jag…
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Inatt vaknade jag med ett ryck och satte mig upp. Vet att jag drömde om en mus men vet inte vad som hände. Det var inte nåt bra.
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
#3 Absolut. Det är den vanligaste drömmen vi har, vi musägare. Mössen rymmer, förökar sig och blir många många som alla är lösa och vi har mist kontrollen…
Sen kan det även komma svårare mardrömmar på detta… dessa alla lösa vild tammöss har ont om mat och vatten, de slåss… det råder misär och vi får plocka döda här och där…
Länge sedan jag hade någon sådan mardröm nu och det är jag glad över… Gillar de drömmar då jag drömmer att jag har avlat fram grön/lila randiga möss 💜💚
Jag skrev även noveller av några av drömmarna jag hade om möss, inte alla helt förstådda… haha… en dag när jag har tid-ork-lust ska jag kolla om jag kan hitta den bästa… den publicerades i SVEMUS tidning HUSMUSEN, men vet inte om jag har kvar det numret (hade alla nr, men råkade låna ut några till en person som "försvann"…)
#6: Åh grön-lila randiga möss. Skojigt.
Inte roligt att drömma mardrömmar om möss.
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
#7 De drömmarna är bäst 🤣
Har en mardröm, undrar om det är en feberdröm, som jag drömt några gånger… och den är inte att leka med… det är typ det jag skrev x100 och så vidrigt… det konstiga är att mössen tagit sig ut på en gård, så eg borde de kunna klara sig själva, men tydligen inte i min dröm… tror den kan basera sig på någon vidrig dokumentär jag sett om för många möss som trängts ihop på liten yta eller nåt…
Det var länge sedan jag hade mardrömmar om djur, men då var det oftast det här som tydligen är vanligt att drömma: Att jag helt plötsligt kommer på att jag inte har gett djuren mat och vatten och försöker förtvivlat rädda livet på dem (gäller möss, höns, kaniner, hästar och whatever).
Numera är mina drömmar mestadels snälla. Och min häst som jag hade från 5 - 20 års ålder (ett russ som var "min tredje förälder") är ofta med på ett hörn, bara som en älskad och vänlig mysfaktor. 💖💖💖
Drömde om möss inatt.
Jag var och hälsade på en släkting och några möss fick följa med. Släktingarna hade skaffat möss. Jag släppte ut mina möss men efter en stund kom jag på att de har katt, så jag letade efter mössen hittade nån sen hittade jag fler unga möss som rymt från släktingarna bur. Jag misstänkte att de hade både honor och hanar tillsammans och inte så bra koll på om nån smet. Så jag plockade upp möss i min bur och tänkte att om jag får med mig lite extra möss hem inte gjorde nåt, det hade ju gått över styr med deras möss. Och så tänkte jag att katten inte var särskilt bra på att jaga möss.
Jag vet inte om jag fick med alla mina möss hem, jag var lite orolig i drömmen att jag inte hittat henne.
Ja ja, jag fick ju med en hel del möss i alla fall.
Väl hemma (tror jag) öppnade jag buren och en av mina möss en liten vit och en större brun mus kom och kikade (vet inte om den bruna musen var min eller kom från högen jag tog med mig). Jag plockade fram en större vit mus med två svarta fläckar (som bara syntes ibland, fläckarna alltså) Han sprang fram till buren och den lilla vita musen och den stora vita musen blev kära i varandra (blixtförälskade) helt oskiljaktiga sprang de helt orädda på golvet och busade och parade sig. De var så söta tillsammans och man kunde se hanens svarta fläckar ibland, i vissa vinklar.
Jag drömde också att jag fick potatis och köttbullar med riktig brunsås till och att det blev en portion över, så bra tänkte jag då har vi en matlåda.
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden