en av bebbarna är små..
Embla fick 12 bebisar och jag trodde inte alla skulle överleva men det gjorde dom (kan vara så att hon fick 13 för jag trodde att en var död). Nu är dom ganska stora allihopa utom en. Han är mycket mindre än dom andra och när dom andra kravlar runt ganska mycket är han ganska stilla och så.
Hon tvättar honom och så så jag antar att hon inte har gett upp på honom men han kommer inte åt när hon ammar för alla dom andra är ju mycket större än honom och tränger sig före till maten.
Om han nu dör kommer jag såklart bli väldigt ledsen men jag ville bara höra om nån av er haft liknande upplevelser. Hur gick det för era "små" bebbar?
Och så vill jag gärna ha namnförslag till honom, de tre av syskonen jag har döpt heter Andromeda, Aurora och Winston.
Oh, det här är ju nästan en repris… Kan vi leta upp den andra tråden om lilla choklad pfbandade killen? Var det Grisknorr eller Candydoll som skrev den tråden (varför blandar jag ihop dessa två jämt?)?

Milton tycker jag är sött som namn på en hane.
shw - ska du ha något tema på namnen eller viss bokstav osv. kunde vara lättare att veta om man ska ge förslag. Vill du ha många namn eller bara till den lilla?
haha grodan, så jag liknar grisknorr såååå mycket? ;D

Jag döpte honom till Hope, även om det är ett flicknamn.
Dom andra är så lika varandra att jag inte kan se skillnad på dom. Andromeda är helgrå, Aurora har diagonal täckning och Winston är helsvart, dom andra är vitochsvartprickiga. Liksom denna, men han är så himla liten.
Tror ni han kommer överleva?
Det var jag som skrev om Mario, chokladkillen! Ja, tyvärr måste jag säga att Mario dog.. Han blev dock inte mindre än dom andra syskonen förän dom nästan skulle börja "klara sig själva" och dom var ca 14 dagar, och mamman lät dom vara. Det var jättetråkigt och jag vet inte om det var jag som gjort fel men sånt händer. Tror att han var sjuk på något sätt också.
Kanske ska säga att han blev 5 veckor gammal.. 
Jag tror att olika storlek på ungarna tyder på att honan inte utfodras ordentligt eller har lite dåligt med mjölk. Även om de endast har 10 juver så klarar de att föda upp flera än 10 ungar när de är unga, starka och i tiptopkondition.
Jag skulle inte oroa mig för att en unge är lite mindre, det löser sig lite senare när de börjar äta själva. gå för säkerhets skull igenom musen ordentligt - läs artikeln "Ta hand om din mus…" och få hjälp med hur du friskkontrollerar möss.
Har du en kull som fått för lite mjölk måste du dock stödmata dem ganska bra från och med levnadsvecka 2.

shw hur har det gått med dina bebisar. Den lilla växer han på sig eller?
skulle vara kul att se lite bilder igen. *ler*

han lever fortfarande.. men väldigt liten. bilder kommer i tråden Emblas Bebbar :)