Mus iFokus

Mus

Etikettsälj
Läst 89 ggr
Nordanälvens
4

Nordanälvar Till Salu

Någon som söker avelshonor alternativt behöver äldre tjejer till mushona som sitter ensam eller liknande? Jag har två honor som inte passar in hos mig. Systrar födda 8 juli 2023 - de är alltså strax över 5 månader gamla. Stamtavlor bifogade med bilder på både dem och släktingar samt den mesta relevanta infon som kan tänkas behövas. COI beräknad över 10 generationer.

Tyvärr något pipiga i buren, men trygga och lugna när man tagit upp dem och är fortsatt lugna på rastningsbordet utan att pipa när de blir upplockade därifrån.

De finns i Göteborg och kostar 300:- tillsammans - alternativt ett byte mot en äldre hane som passar hos mig, med dokumenterad släkthälsa, jag vill gärna veta vad jag har att jobba med.

Han/honom

ajanki
2
ariama
1

Japp, fina tjejer. Och fantastiska stamtavlor!! 💗💗💗 Jag är imponerad!

Nordanälvens
0

Tjejerna ska få flytta till ajanki, det blir toppen 🥰

#2 Tack! Det blir lite personligare med bilder på släktingarna, inte lika anonymt som när det bara är ett namn.

Han/honom

ariama
0

#3. Ajanki: grattis till fina möss.

Nordanälvens: Ja personligheten med fotona är fint. Och vilket jobb du lägger ner. Men framför allt gillar jag dokumentationen!!

Jag tror att många inte törs (?), förutom jobbet det medför då, att berätta om möss som blivit sjuka eller uppvisat stereotypa beteenden. Avelsmöss ska ju vara "perfekta". Men Den Perfekta Musen finns inte, och definitivt inte den perfekta stamtavlan.

Själv köper jag hellre en mus med stamtavla som uppvisar svagheter, än en mus med hemligt förflutet. Då vet jag i alla fall vad jag har att jobba med, och vad jag behöver vara uppmärksam med.

Dina stamtavlor är ett föredöme, och heder till dig för det! Både jobbet och modet! (För ett jobb är det!! Och jag tycker det är modigt också)

Nordanälvens
1

#4 Jag tror det gynnar alla i längden att vara så transparent som det bara går, för precis som du säger så finns inte den perfekta musen. När vi köper möss (särskilt som uppfödare) frågar vi i regel hur hälsa och livslängd har varit - så varför inte bara skriva ner det direkt? Lättare så tycker jag iallafall.

Om det blir med jobb vet jag inte, jag dokumenterar direkt i programmet när något händer. Skillnaden är väl att jag skriver i programmet istället för ett anteckningsblock. Men det var lite jobb att få programmet att fungera som jag vill - där ville jag slita håret av mig några gånger..

Han/honom