Borttappad mus
Händer ju titt som tätt att jag tappar bort nån musa.
Zoe gillar att bli nedsläppt och jag gillar glada möss, så jag släppte ner henne.
Nu är hon nånstans, säkert på ett bra ställe.
Mat och vatten står alltid framme på golvet ifall jag skulle råka tappa bort en liten sötnos. Vi får se om jag hittar henne idag eller imorgon.
Instagram: luxury.mice.sweden
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Ha, jag hör henne. Är dock stor skillnad på att höra och fånga henne, blink blink
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Höra henne är i a f en början.
Hittades sovandes bakom en soffkudde. Skopades snabbt upp.
Vi hade en mysstund och nu är hon hemma igen.
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
#3. Du är aldrig rädd för att trampa på någon, eller sätta dig på en dyna någon har krupit under, eller luta dig mot en kudde där en mus sover bakom?
Det är det svåraste med att ha möss som hundar: att inte skada dem. De är så små och tysta. Även om de kan vara snabba och vaksamma så, ja, det är svårt att veta var de är, särskilt om de söker sällskap och uppmärksamhet, de stackars små gullgrisarna.
#4: Jonny trampade på Trassel en gång, själv har jag sparkat lite på henne och Fluffsan och klämt Trassel i kylskåpsdörren, men hur skulle jag veta att hon ville in i kylan i kylskåpet.
Trassel nr1 och Fia Loppan kom springande efter fötterna, då lärde man sig att släpa fötterna.
Men vi är inte rädda för att sätta oss på dem. De brukar vara i filtarna eller bakom kuddarna i soffan och vi sätter oss inte på filtarna. Bakom kuddarna är de säkra. Jag är noga med att säga till att möss är lösa. Men förutom några missöden så går det väldigt bra, mössen brukar springa intil väggarna. Det är lite som att ha minikatter. Man tar hänsyn till dem. Och det är jätteroligt att kika på dem när de gör bus på golvet, gardinen, blommorna, skorna mm.
Jag rekommenderar att ha möss lösa mer. Har de sin bur i närheten går de vanligtvis hem och lägger sig när de tröttnat på att busa.
Har man ett gäng möss är det inte helt säkert att alla vill gå hem samtidigt utan de byter av varandra så matten inte kan stänga in dem 😜
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Åh nej, jag tappade ner Zoe på golvet igen 🤣
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Den här gången var det inte med vilje 😜. Behövde ett täcke av möss, så jag släppte ut alla busar i sängen. Somnade stenhårt och tre av fem gick ner på golvet. Jonny hade öppnat dörrar och Fem försvann. Prinsessan och Zoe gick hem, Ceylin och Lucinda gick tillbaka in i boet (som stod på sängen) och somnade.
Två dagar senare så har Fem dykt upp hemma och Zoe har tagit hennes plats som fri. Ja, jag har ju inte kunnat stänga grinden så det kanske var förväntat att nån annan försvann 😂.
Har stängt grinden, Zoe kan ta sig in den hemliga vägen.
Fem och Prinsessan på bilden
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Åh nej 😱. Jag tappade bort Zoe igen 🤣😊
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Igår kväll lekte Luci kurragömma med mej. Letade efter henne i 2 timmar, inte ett spår. Jag letade noggrant, jag letade t o m i dammsugaren 😂. Fick ge upp och gå och lägga mig.
Hon satt i buren och stirrade på mej i morse 🤣.
Hon är nog en smygare. De svåraste mössen att hitta sitter still på ett bra ställe, eller sover gott på ett bra ställe. Lättare att hitta möss som springer iväg när man närmar sig 😉
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Släppte jag ut Zoe i soffan?
Visste jag att hon skulle försvinna?
Har jag inte sett henne på hela kvällen?
Vet jag det här sedan tidigare?
Absolut 🤣
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Tog mod till mig och släppte ut gruppen med buspluttarna i soffan. Fyra av fem var kvar i soffan efter 2 timmar. Superglad att de stannade i soffan. Zoe är borta men jag förväntade mig inget annat.
Hittade henne i morse i fluff filten i sagda soffa. Hon sov så mysigt och är så lugn när jag plockar upp henne.
Synd att hon håller sig undan när hon är lös bara.
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Vi hör ZoeLoe men vi får inte tag på henne 😆. Så går det när man släpper ut möss 🤣
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Till slut (läs, efter flera dagar) kom hon upp i soffan och lät sig bli upplyft. Älskade lilla musa.
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden