När platserna tar slut...
När platserna tar slut, vad gör man? Drar ut byrålådan!
Biz verkar faktiskt gilla sitt nya boende, jag var inte helt säker, men han verkade nöjd.
Kommer att tänka på en gammal låt med Lill Lindfors:
"Tänk dig att ha en man i byrån
I en ask bland andra grejer
Närsomhelst du får lust så plockar du fram din ask"
#0: Möss gillar att bo i byrålådor. Mina flyttade in i en låda utan lov men självklart fick de vara kvar ☺️
Instagram: luxury.mice.sweden
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Hmmmm det vore ju nått men det känns inte så kattsäkert.. så kanske inget för mig…
Fina Biz. :D
#1. Ja, Biz gillar sin låda! Var inte helt säker på det, men byrålådor tycks vara grejen.
Han lyckas klättra upp på ovandelen, där mikron står, med hjälp av knopparna på lådan ovanför. Och sedan ner igen också. Men ovandelen är inget kul, inte ens en bajsklutt är kvar där.
Ner till golvet försöker han inte, det är för långt.
När jag är där brukar han få springa på golvet. Efter några rundor håller han sig till mina fötter (på, runt, eller efter när jag går). Eller så klättrar han bara upp för mina ben.
Att klättra upp för benen brukar jag lära mössen, för det är kul och jag kan inte låta bli. Då pekar jag med fingret före, och ger dem handen, allt högre upp alltefter de fattar grejen.
Inte så smart kanske, av mig, för jag får aldrig vara ifred sen…
#3: Tur att det är tråkigt på ovandelen. Och tur att det är långt till golvet.
Våran badrumsmus sitter också gärna på fötterna, och klättrar upp på en. Min låtsaspappa var på besök för någon månad sen, och efter att han duschat virar han alltid handduken runt midjan. Han tyckte att det var en något märklig och annorlunda upplevelse att ha en liten mus som klättrade upp och sedan satt på den ihoprullade delen runt midjan. 😁
#4. 😁
#3: 🤣🤣
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
#4: 🤣🤣
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Smart!
Nu har gamla byråer äntligen fått ett värde!