Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 558 ggr
Ladyinred
0

Inredningstips

Jag har fått tag i ett stort akvarium som jag ska ha mina sebramöss i och nu när det e så gott om plats i det så skulle jag vilja ha lite hjälp på kul inredning. Men helst inget i grälla plastfärger bara:S

Och så undrar jag hur ni har löst det med Vattenflaskan?

lothus1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett exempel.

lothus1
0

Ett till.

lothus1
0

Till…

Ladyinred
0

Gud va fint det va. Är det växter utifrån som du planterat in? En akvarie båt va ju riktigt häftigt. Tror jag ska sno den idén rakt av faktiskt :P

lothus1
0

Ja, mossa, lingonris, ormbunksblad (torra), blåbärsris har jag tatt ute. Jorden har jag köpt. Det är vanlig blomjord =o)

Och grenarna är utifrån =o)

Pehpsii
0

I mina akvarier har jag löst det på lite olika sätt. I en hängen Vattenflaskan i ståltråd som jag bara böjt över kanten. I en hänger den i ett galler som finns inne i karet och i en har jag en variant som har en "hållare" med sugkoppar.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Linn
0

lothus1 vad är det för galler du använder i taket?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Ladyinred
0

Tror de e vrntilationsgaller i terrariet. Det sitter fast i så fall.. Finns på alla. Brukar va nån form av tunn plåtskiva med massa borrade hål i.

MalinMalin
0

Jag löste det med Vattenflaskan i akvarium att jag köpte platsrör som flaskan fick plats i,gjorde rörbiten i den höjden jag ville ha på flaskan på,borrade hål för pipen,och limmade röret i ena hörnet.

Så var det bara att sätta i flaskan där,sticka ut pipen genom hålet och så var den en bra hållare för flaskan i ett av hören.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

MalinMalin
0

Har försten två gamla akvarium med sån flaskanorning i hörnen,även en list där det kan sätta fast ett springhjul och speciallock med ventilation i taket.

2 st sånna akvarium delade på mitten,allså 4 små bostäder om någon skulle vilja ha dom är det bara att komma och hämta dom för jag ska flytta och kan inte ta med dom.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Linn
0

#10 vad vill du ha för dom? eller hade du tänkt att skänka bort dom? när flyttar du? bor i uddevalla/tjörn. har relativt lätt att ta mig till gbg. vart i gbg bor du? du får gärna skicka ett pm till mig om du vill. vill gärna se bilder också. och gärna ha mått.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

lothus1
0

Jepps, det är ett terrarium så själva ventilationen är fastbyggd i taket =o) Det är jättebra med det eftersom man kan hänga saker i det =o) Typ klätterställningar m.m.