Mus iFokus

Mus

LĂ€st 91 ggr
Rodents
3

🩠Musens bakterieflora🩠

Detta Àr ocksÄ ett Àmne som jag har lagt ner lite tid att lÀsa pÄ om och vill bara sprida kunskapen om detta och om ni har nÄgot att tillÀgga sÄ skriv gÀrna det tack !

En mus Àr ett djur som tidigt i livet utvecklar en unik mikrobell sammansÀttning i sin kropp, sÀrskilt i tarmen, detta blir dÄ en bakterie flora, alla möss har vars en bakterie flora men alla har en egen bakterie flora men sen finns det möss som har nÀrmre och lÀngre ifrÄn det Àr jÀtte olika men om man har en kull sÄ bruckar dem ha rÀtt sÄ nÀra nÀr dem födds.

Syskon i en kull delar mikroorganismer genom att ligga tÀtt in till varandra och slicka varandra, i början delar det ocksÄ samma bakterier.

Men sen kan musens bakterie flora Àndras pga musens strö, miljö, mat och massa andra sÄ om musens utsÀtts för en dÄlig miljö kommer bakterie floran bli annorlunda. En tammus och en vild mus har sÄklart vÀldigt olika bakterie flora.

Och dÄ kommer man till bakterikrockar men det ska jag skriva om det imorgon Ist!

Om nÄgon vet mer om bakterieflora hos möss sÄ skriv jÀtte gÀrna roligt att veta folks Äsikter !

NordicRodents.se

Crucio
0

Försökte gÄ in pÄ adressen i din signatur (tog bort kommat dÄ jag antar att det inte ska vara dÀr) men det funkade inte. :s Har du en hemsida?

SajtvÀrd pÄ Skrivlust

Rodents
1

#1: NÀ tyvÀrr inte men har tÀnk att göra en sÄ snart som möjligt !

NordicRodents.se

ariama
0

Det jag funderar över Àr i vilken grad tarmflora och "allmÀn" bakterieflora hör ihop eller skiljs Ät, och hur?
Har aldrig funderat pÄ frÄgan pÄ det viset förut.

Rodents
0

#3: Har svarat sÄ gott jag kan pÄ din frÄga i ett nytt inlÀgg skriv om det var svaret du blev nöjd med! Super bra frÄga !

NordicRodents.se