Mus iFokus

Mus

Läst 143 ggr
archwulf
1

hade otur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

eller utmanade ödet och förlorade

ska bli spännande att städa musburar nu…

ariama
1

Nää! Huvva, stackare.
Man kan inte lyckas jämt.

archwulf
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har mest bara städat småburar men jag var tvungen att fixa nytt i en lite större idag. Eller ja, småstädade största buren också men det var bara hälla i mer strö och kolla att inget luktade unket. Och städa av hyllorna.

Nu var jag tvungen att grovstäda buren efter tidigare invånare, göra rent massa inredning, desinficera mm. Men nu har Badger och söta lilla Binka (som inte är vit…) nystädat, ny bur, lite tråkig inredning kanske men har de hängmatta och springplatta (den torkar i ugnen just nu) så är de väldigt nöjda.

För övrigt var det en häst jag skadade mig med, men han ligger redan på minus hos min chef - ren olyckshändelse för drygt ett år sen som ledde till att han trampade ut några av mina framtänder - så jag skyller på mössen den här gången varje gång det kommer på tal att "hästar är farliga" 😂

archwulf
2

Binka har talat. Buren är TRÅKIG. Hon ska få en äggkartong så kanske hon blir glad…

Men när jag ser sånt här - hur de myser ihop - så vill jag typ kastrera honom pronto så att han kan få fortsätta mysa. Vid vilken ålder brukar en hona vara för gammal för att ta sig?

ariama
0

Nä, hästar är inte farliga, men de är stora och starka djur, och har inte alltid koll på att vi människor inte är lika tåliga som de, eller lika uppmärksamma på situationer. Vi verkar ju som "gudar" för dem, hur ska vi kunna vara "sårbara"?

archwulf
2

Det finns ingen illvilja i hästar, jag skulle kunna skriva en hel bok om det. Ibland har man mer eller mindre otur och deras styrka skadar en oavsiktligt.

Binka har haft roligt. Hon fick tag i toapappret utanför buren 🤣

milemule
1

#5: woohoo, sa den lilla musen ☺️

Instagram: luxury.mice.sweden
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden