Mus iFokus

Mus

Etikett: möss-med-djur-och-mÀnniskor
LĂ€st 73 ggr
Rodents
2025-05-14 22:25
0

đŸŒŸkrĂ€sna mössđŸŒŸ

Jag hör alltid om mÀnniskor som ger sina möss lite olika saker som olika grönsaker, gröt, saker frÄn naturen och gnagar godis

Men medans mina möss Àr vÀldigt krÀsna och Àter enbart en viss konsistens och deras balndning UTAN PELLETS vÀldigt viktigt enligt mina möss

Dem Àter inte allt gnagar godis speciellt inte med en speciell konsistens

Är det bara mina möss som Ă€r ''fin smakare'' eller Ă€r det andra som ocksĂ„ som har vĂ€ldigt krĂ€sna möss?

och vad gillar era möss mest i blöt/fÀrsk foder vÀg? Mina gillar speciellt fullkorns baby gröt eller sÄdanna klemisar utan tillsatser/socker/fÀrgÀmmnen/kryddor (viktigt)

SÄ har ni krÀsna möss? och vad ger ni era möss för mat i fÀrskfoder vÀg?

NordicRodents.se

Grodan
2025-05-15 01:20
0

Mina möss Àr inte speciellt krÀsna, men de gillar inte processad mat sÄ mycket, utan föredrar naturlig mat.

❀ VĂ€rd 4 mus-ifokus - VĂ€lkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❀

ariama
2025-05-15 10:01
0

Mina? KrÀsna? Jag vet inte. De gillar vissa saker, de Àter ganska mycket olika faktiskt, men de vill inte ha vissa andra saker som möss sÀgs vilja ha och gilla.
SÄ de har ju preferenser (viss mat ratas, men dÄ ger jag heller inte sÄnt).

Det lustiga Àr kanske att det gÀller alla mina möss, de har samma smak! Ett exempel kan vara morötter, som ingen gillar. Och vad ska de Àta morötter för, om de inte vill ha?
Torkade Àrtflingor Àr inte heller nÄn idé att ge, medan fÀrska Àrtor (tinade frysta) Àr mums. Kloka möss.

Jag tror ocksÄ att det handlar om vana, till en viss del. Och behov.

De lÀr sig som unga vad som Àr "mat"; behöver vÀnja sig som ungar vid varierad kost.

Men om de lider brist pĂ„ nĂ„got Ă€mne, tar de för sig av sĂ„nt som innehĂ„ller just det, oavsett om det rĂ€knas som "mat" eller inte. tycker jag mig ha mĂ€rkt. De Ă€ter vad de behöver! Även om gott-gott slinker ner först, ser de ocksĂ„ till att Ă€ta sĂ„nt de behöver.

Möss Ă€r "kloka", och kloka allĂ€tare, utifrĂ„n vad som finns och vad de behöver. Är min teori utifrĂ„n logik och utifrĂ„n vad jag sett.
Och utifrÄn mig sjÀlv, som ibland kan fÄ ett enormt sug efter lök, och kan Àta upp en hel rÄ lök rÀtt som det Àr.

ariama
2025-05-15 10:02
0

Det Àr kul att se en drÀktig hona ta tag i en bit Àggskal och börja knapra! Mat? Gott? LÀttÀtet? Eller behov?
Bara drÀktiga eller digivande honor Àter Àggskal hos mig.

• Redigerat 2025-05-15 10:03 av ariama