Mus iFokus

Mus

Läst 104 ggr
archwulf
2

Köp- och säljsida för möss

Jag hade funderat på det av och till, och nu gjorde jag slag i saken och gjorde en. De flesta som svarade på mina frågor i facebook-grupperna tyckte att det var en bra idé, Maya tyckte att det var en bra idé, och nu hoppas jag att den kommer att komma till användning!

Sällskapsmöss till salu

Jag tycker att sälj-trådarna här på iFokus är ett bra komplement också, men ju fler som känner till sidan, desto bättre, tänkte jag! Jag måste pilla lite med "nyckelord" på den för att den ska synas bättre på Google.

Har man synpunkter eller förslag på hur den kan fungera bättre så är det bara att höra av sig, jag höftade vad jag trodde kunde bli bra.

Elin, om du ser det här och vill använda sidan men inte göra en annons för varje mus du kan tänkas sälja, så lade jag in som undantag att godkända uppfödare i SVEMUS får ha "jag har alltid möss till salu, bara hör av dig och fråga"-annonser. Hade bland annat dig i åtanke med det. Bara säg till isf så ser jag till att nåla fast sådana annonser så att de inte försvinner.

Plattform för att köpa och sälja möss - sällskapsmöss. Se alla annonser här.
ariama
1

Heja! Bra gjort!

Grodan
1

Trevligt! Bra gjort.

Jag hatar numera blocket, då man måste ha smartphone för att använda tjänsten.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
1

#2? Sonen använder sin dator för Blocket hela tiden. Vad missar jag?

Själv kan jag inte tänka mig att sälja möss via blocket! Jag säljer inte till "vem som helst", och har nån tanke om att hela Blocket vimlar av en massa "vem som helst".
Av samma orsak vill jag varken sälja eller annonsera via zoobutiker.

Den som köper av mig letar aktivt efter just möss, till sällskap eller avel. Inga impuls-idéer pga söta foton. Pronto. 😉

Intresse och påläsning är grunden.

Samma sak med köpare som säger att de vill ha, och sedan "försvinner" utan att svara mig på flera dagar.
Är intresse och tid inte större än så, så begriper jag inte hur de ska ha intresse och tid för mössen sen - så de åker ut från köpelistan.

Jag är en mycket "snäll" (och seriös) säljare - men har också ett totalstopp när köparen inte lever upp till vissa kriterier, och det kan gå fort.

Kan ju lägga till att jag faktiskt alltid har och har haft mycket bra och trevliga köpare, utan "en massa konstigheter" för sig.

• Redigerat 2025-06-19 09:24 av ariama
Vattnadal
2

Jag har sett sidan, och jag kommer nog att försöka få till enstaka annonser också, men gör gärna en för hanar tex, som jag alltid har till salu till rätt person. Jag säljer ofta vuxna eller lite äldre hanar till avel, och det är svårt att lägga ut. Där får man vända sig till mig med vad man söker så försöker jag matcha.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter