finn felet
Knyck på svansen?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Man måste väl få vara först nån gång *S*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag såg det också! 
/Anneli

Hon är underbar. Men passar på att ställa lite frågor nu.Hur är hon annars i standard utom det?
Hon har ju ingen tanfärg på ovansidan av tassarna eller har hon det?
Ska tanfärgen vara djupare?
Älskar mina stora små vänner..

Men blir man diskad på grund av svansknyck? Om allt annat är bra? Kan det inte bara dra ner poängen?
.. synd .. på en sån vacker mus ..

Musen blir inte diskad pga svansknycken, men minuspoäng blir det.

I standarden står det: "… eller med svansknyck skall diskvalificeras."
I pet gör domaren som den vill. En hård ddomare kan diska, men jag tror inte de flesta gör det.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Svansknyck är ett allvarligt fel, som dessutom nedärvs. Det är ju själva svanskotorna som är i fel läge, det är ganska allvarligt.
#6 … snyft… Annars är hon den bästa tan-mus jag haft …
Härligt mörka tassar ända ut i klorna. Tanfärgen tycker jag är ganska bra, men har ingen erfarenhet av riktigt mörk tanfärg, så jag vet inte. Rar i temperamentet är hon också.
Förutom svansknycken har hon en "smal-gen".
Ett lustigt fenomen, som jag haft en mus tidigare med, men aldrig hört talas om någonstans.
Anna Darlings mormorsfar är Tehor som också hade samma smalgen.
"Smalgen" är mitt eget ord. De är inte magra, men har en mycket slank kroppsform, som är för slank. Svart att fånga på bild, men syns tydligt irl.

Amaira, har min lilla gosefröken Carmencita oxå Tehor bakåt i släkten? Hittade inte Tehor i 3:e ledet på stamtavlan, men är nyfiken. Carmen är slankast av mina 3 och väger i dagens läge 31 gram, men det skulle man inte kunna tro att hon gör pga sin slankhet.
Nej. Ingen Tehor i sikte i Carmencitas stamtavla, inte så långt ögat når.
(Tehor är ju import från Finland dessutom)
Ser Carmencita för smal ut, eller är hon bara slank? Både Tehor och Anna Darling ser för magra ut, men när man tittar närmare har de ändå "bra hull" - svårt att förklara. Inget insjunket utmed ryggraden, inga revben som märks, bara smalt och jämt cylindrisk kropp. Kanske musvärldens svar på kaninernas Belgisk Hare?? OBS, skojar, tror att något inte är riktigt "rätt".

Hon är slank som attans, men inte smal/mager. Nä, ingen Belgisk Har-mus inte.

. Det är nästa kort ni behöver studera för att upptäcka vad som är fel med henne.