Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 794 ggr
amaira
0

Några mäss-möss.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fotat några av tjejerna som var med mig på husdjursmässan i fredags.

Björndalens Asima var med och charmade. Med en ängels tålamod accepterade hon denna oändliga ström av människor som kom och gick, och hon fick komma i och ur ett stort antal främmande händer.

Hennes mamma är Björndalens Dancing Queen (Evy - Vattnadals Ändy Vårhål) och pappa är Vattnadals Ödmjukhetsgud.

Asima har ett härligt bra temperament! *mycket glad* Och så är hon söt också, trevlig och söt. Färgen är champagne-argente/even. Dvs jag har reggat henne som even (en vit-teckning) men teckningen är inte precis särkilt "jämnt fördelad".

amaira
0

Asima.

amaira
0

Ungar planeras efter Asima och Chi-Björn. Chi-Björn var inte med på mössan, men han är kullbror med "Björne" som var där alla dagarna.

Och, ja, Björne ska ju också bli pappa har jag hört… Flört

amaira
0

Too-Tikki var också med. "Den lilla musen med det stora namnet".

Emellanåt frågade besökarna vad mössen hette. Och jag gav hela namnen. Too-Tikki heter Björndalens Too-Tikki Lejonhjärta.

- Oj, det var ett stort namn, fick jag som svar en gång. Skrattande Och då blev det den lilla musen med det stora namnet. För hon är lite extra liten.

amaira
0

Även Too-Tikki imponerade på mig, med sin stora stresstålighet, det härliga tålamodet och eviga vänlighet.

amaira
0

Mässan var ett utmärkt tillfälle att se temperament, tålamod och stresstålighet hos mössen.

Too-Tikki ger jag bästa beröm. *glad* (liksom några till - några "föll ur", men det kan bero på "ungdom" också).

Too-Tikki är också utställd i petclass. Där fick hon B. Godkänt, men inte mer. AB och A är högre. C är underkänt.

Jag skulle också ha gett henne ett B om jag var domare - så är det med det.

Hon fick B i uppförande, lite för springig och "livlig", buffar gör hon också. Och hon fick B i hull och kondition, lite för tunn.

Hon är en liten mus, men dessuotm är hon lite för tunn! Jag skulle önska 2 gram till på henne, men får inte upp henne i vikt.

Kanske är denna dam även begiven på att tugga lite på andras morrhår… Hon är i alla fall min älsklilng!!! En ljuvlig raring. Kyss

amaira
0

Björndalens Rosalyn höll också måttet. Kyss

Fotot är gammalt, jag har bärgans visat det förut… Generad

Mioo
0

Tack snälla ni som visade upp era underbara möss! Nu är jag helt såld och skulle vilja börja med en liten tillgiven mushane vilken dag som helst.

Den dagen kommer, bur och allt finns nu väntar jag bara på muspojken!! jag vill absolut ha från en uppfödare och då gärna i Stockholmstrakten, så att jag kan hålla kontakten.

Nattskjorta
0

Vad söt Too tikki är…

Vattnadal
0

#7 Hohum, visst är det 20 mil till Gävle, men jag åker ju på utställningar och så i 08:a. Kontakt kan man ha via nätet och telefon oxå. Sen tar det faktiskt inte mer än 2-3 timmar till mig heller, om man kör bil.

Jag har hanar till salu, om du kikar på "Köpp sälj och efterlysning här, så hittar du dem nog. Inga nya foton än, men jag ska fota på fredag!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Pehpsii
0

Assima och Too Tiki tyckte jag uppförde sig bortom exemplariskt, de tålde mycket mer än jag trodde de skulle. De abdra låg mest och sov när jag ville leka med dem så de vet jag inte.  (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

amaira
0

De andra som var med, var Gosan, Grynet, Darya, och så grabben Noggi-Björn för att även ha med en mörkare mus (han är chocolate/tan).

Gosan och Darya var helt okej, men de drog sig undan lite när det blev "för mycket". Grynet blev lite nervös ett tag, och nafsade mig i fingret. Bara en gång, inte hårt, men Malin och jag var lite försiktiga med henne och besökare.

Noggi-Björn var helt okej på mässan. Även om ingen fick hålla i honom (för han "läckte" som hanar kan göra, och den doften kan sitta kvar på händerna även när man tvättat sig).

Men när han kom hem, fick ha "spelet". Det var för mycket för honom, mentalt.

[mjuue]
0

Asima var mycket mycket duktig ^^
Tror det var Too-Tikki som folk tyckte var så fin o hade så fin färg:D