Byta möss?
Jag kommer att ha några vinterkullar och önskar byta möss med seriösa uppfödare av typ- och färgmässigt standardenliga möss.
Jag kommer att ha Siamese Seal och Blue Point i LH och SH, men även Colorpoint, Blue och Black. Typ Korsad. Colorpoint kommer att bli i mkt bra typ.
Skicka ett pm här eller på fb. Sprid också gärna detta, då jag i dagsläget inte har kontakt med så många uppfödare.
Morakullan´s musuppfödning
Jag avlar extremt noggrannt på bra djur och delar med mig av all historik i stammen - dödsdatum och orsak på samtliga djur. Jag matar duktigt och håller djuren friska.
Jag har inte stora burar dock, då jag älskar de burar jag har för de gör att jag kan städa snabbt, enkelt och ofta. MEN jag tvingar inte möss att bo i små burar om de inte klarar det.
Jag skulle jättegärna ha Morakullor hos mig, i min avel, och förhoppningsvis får jag en kull typ på måndag och en i mars meeeeeeeeeneh
- Jag har ingen standardavel på utseende just nu - så det är mumsig gensoppa överallt, men eftersom att jag vet vad som är i dem så är det ganska förutsägbart iaf.
- Jag bor långt bort i tjottahejti numera
Tänker att jag faller väl redan på den första punkten. ;) Jag har också bra koll på mina, bokför dödsdatum och -orsak, och siktar på trevliga, friska individer.
#2: Ok, men vi kan väl se vad du har för något framöver för byte.
Transport kan vara ett litet problem, men kanske kan vi dra nytta av transporthjälp.