Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 279 ggr
MariaB
0

Nya pyggisar

Nu har jag varit och hämtat mina nya pygmémöss. Det är 4 vuxna och 3ungar födda i december. Tyckte det var 6 blue-agouti och 1 golden-agouti men ska kolla noggrannare på dem sedan och flytta hanen+eventuella söner till eget. Just nu ligger alla i en toarulle och sover. Det är ju jobbigt att flytta hälsar de! Glad

MariaB
0

Fyra hanar och tre honor om jag sorterat rätt. Alla är blue agouti utom en hane.

Vattnadal
0

Åh, nya! Kanske man kan få köpa/byta åt sig en hane?

Igår städade jag köket uppe en aning. Pygméhonorna fick ett 54 L akvarium, och 2 grupper flyttades ihop till det, utan tjafs.
Stackars hanarna får bo kvar i en stor petbox. I alla fall till jag orkar röja och göra om terrarierna med paddor och salamandrar. Får ev ett till 54 l Kavarium tomt då.

Har själv en kull med blue agouti som är flyttbara.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

MariaB
0

Du kan få köpa en grabb för jag så många. Har 2st blue agouti hanar som är 5veckor idag. Mina stackars grabbar har inte ens en stor petbox just nu men de verkar komma överrens ändå. De ligger i en mysig hög inuti en toarulle och sover. Tjejerna bor i ett akvarium på 90x35cm och eftersom jag ännu inte fixat en nätram till det så har de fått en tjusig spetsgardin till tak. Tror inte de hoppar men skulle de det trillar de inte över kanten i alla fall, även om de kan gnaga sönder och ta sig ut.

Vissa kan man plocka upp och hålla i medan andra är lite mer svårflörtade.

Den golden agoutifärgade är större än de andra.

Stj3rnfallet
0

Hur är det att ha pygmemöss? Var sugen på sådana ett tag, men det var en som sa till mig att de mest är "titta på" djur och inget annat.. Så därför avstod jag och valde att vänta, då de dessutom är så små och smiter lätt =)

Grodan
0

Vad kul med blue agouti! Vi vill se FOTON!!!!!!!!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MariaB
0

Det är titta på djur men när jag sorterade kön tog jag upp vissa. En del var inget problem alls medan andra ville någon annanstans. De är otroligt söta och ser inte kloka ut när de stoppar in mat i kinderna för att bära iväg.

MariaB
0

Jag har ingen kamera och jag tror inte de vill bli körda i scanern. Flört

Men om jag lånar mina föräldrars kamera någon dag så blir det foton.