R.I.P Amira ='(
Hej hej
I lördags avled en av mina (och min kompis) möss. Amira, tror hon blev ca 1½ år drygt….
Såg att hennes syster/kompis sprang omkring i buren oroligt, och när jag gav de mat var bara Miranda framme. Då började jag leta efter Amira, och hittade henne tillslut i ett rör, död. =( Men jag vet att hon dog samma dag, för kvällen innan var båda framme då de fick mat.
Så nu är Miranda helt själv, stackarn. Iofs har hon iaf en stooor bur för sig själv, en duna som är 70*55 eller nåt. ^^
Men hon verkar va lite deppig… och mkt skyggare än vanligt. Pälsen ser lite konstig ut, typ som om hon "reser ragg" eller nåt.. sen andas hon lite skumt. Men hon är ju gammal.. och iofs var båda så sen ett par veckor tillbaka. så det är nog inget att göra åt. Hon äter och rör på sig som hon ska iaf :) Fast hon har magrat sen ett par veckor sen. Men hon är inte jättemager, för innan var hon lite fet.. men man ser ryggraden lite tydligare och så. =/
Hon ska få ha det så som det bara går den sista tiden iaf =) =)
På bilden Amira <3 , för ett par månader sen.. R.I.P

Beklagar sorgen.. Lite OT men jag har en klasskompis som heter Amira, inte ett så vanligt namn. :P
De 4:a jag har här *deras systrar* lever och mår bra men man börjar se att de börjar bli gamla.
Ingen av dem har någon knöl.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Pälsen, avmagringen och andningen är tecken på att de inte mår bra, det kan eventuellt gå och rädda Miranda med rätt medecinsk behandling, även om man själv tycker att det nästan ser kört ut så har antibiotika en nästan magisk verkan.
Beklagar din sorg och hoppas att det ordnar sig med Miranda
Beklagar sorgen, Chippers. Så tråkigt.
Sedan instämmer jag med Nattskjorta här ovan. Båda dina möss har troligen insjuknat i "något", Miranda är inte heller frisk, för en frisk mus ser inte ut så som du beskriver Miranda.
Försök få henne till en vetrinär - helst någon som kan något om möss. Titta gärna på SVEMUS hemsida för att se vilken som kan passa dig bäst: