Mus iFokus

Mus

Läst 172 ggr
archwulf
2026-05-14 10:47
2

Högt och lågt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Första bilden är på tre möss ur min första kull. I tisdags fyllde de två år. Det är ju fantastiskt! Underbart!

Andra bilden är på lilla Éowyn. Igår mådde hon väldigt dåligt. Loj, lite kall, kunde liksom inte riktigt förmå sig att äta eller dricka, såg mest trött och obekväm ut. Jag lyssnade med stetoskop men luftvägarna lät jättefina. Vad gör man ens? Gjorde det lilla jag kunde tänka mig, men hon gick bort under natten, bara ca fem veckor gammal. Känns så jävla hemskt.

Grodan
2026-05-15 20:37
2

Grattis på 2åringarna och beklagar sorgen på den lille bebisen…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

archwulf
2026-05-18 22:20
2

Tack ❤💔 Jag hade tänkt göra en egen tråd åt födelsedagsbarnen men kom liksom av mig helt…

Vattnadal
2026-05-19 12:20
4

2-åringarna ser ju helt underbara ut. Hoppas du hann avla vidare på dem.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

archwulf
2026-05-24 14:17
2

#3: Mamma var från dig - Vittrut hette hon på pappret. Tjejerna fick lunginflammation när de var ett halvår och fick inga egna kullar efter det, men Otter (och den avlidne brorsan Badger) fick kullar, och har barnbarn nu också. :)

Vattnadal
2026-05-25 12:35
2

Fint att de fick gå vidare. Gamla gubbar är inte att förakta. Ibland kan jag stoppa in en 2-årig gubbe till yngre honor för att se om det går att få nån kull till.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

archwulf
2026-05-26 00:11
2

#5: en trevlig tillvaro med sällskap åt dem om inte annat! För Otters del är det färdigbakat, han har varit kastrerad sedan förra sommaren och levt det lyxiga flocklivet sen dess 😁

archwulf
2026-06-20 09:29
3

Opal (den grå) gick bort i natt. Hon är en av de som dragits med en del lunginflammationer här i livet, efter det där första utbrottet hösten 2024, och nu fick hon två på raken. Den sista orkade hon inte med. ♥

Otter (agoutin) var nere i källaren och vände. Verkligen satt på tröskeln till döden, sen kom jag på att han hade fått snedskalle och såg till att få antibiotika mot det. Nu är han pigg och glad igen, och har gått upp fint i vikt.

Birch verkar det ännu inte vara någon hejd på alls. Hon har också haft en del lunginflammationer i sina dagar men för stunden mår hon bra.