Taxar och märkeshus - ej OT :-D
ja, det var taxen det. (i titeln) Kvar är märkeshuset.
Bara det finaste är fint nog, för "mammas små hjärtan"
och Rikki-med-stora-magen har fått en märkeskartong av finare modell minsann!!
Här duger inga konsumkartonger, inför den stora händelsen! Bara en äkta Björn Borg skokartong.

Skon ingick dock inte, den är av någon annan modell.
Skokartongen kostade mig inte mer än ett rart leende i skoaffären. ![]()
vilken söt "tax"…och vad fint du har det i akvariet där…*avis*

Åååhh .. vilken fiin ål-tax du har där .. ska oxå få hem en
champagne/tan satin .. är sååå vacker .. *ler*
.. akvariet var väldigt kreativt gjord ..

jag är riktigt impad av ditt akvarium! och din tax är mycket söt! men jag skulle snarare gissa på att det är en ål med framben ^^
#3 Men … kära nånn då! 
Kolla ansiktsuttrycket! "oj uj uj, jag ska klara det här"
Men det var ingen ål, det är en - hängmatta ![]()

Kan ju erkänna att jag retades liiite oxå, när hon skulle klättra över till terrariet…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Mysigt terrarium. Men att kalla mig rikki med stora magen, hmmm
#8 Voj, voj. Vilka förvecklingar det kan bli här
.
Tack alla, för akvariekomplimanger. Det blir ju mycket lättare att inreda när jag har öppna burar, och mössen får klänga på kanterna hur mycket de vill.
Förutom kartonger av skilda storlek och modeller - med klippta mushål i - har jag en stubbe, som jag gör när hjärtevän och jag sågar i skogen. "Stubbarna" får torka, och sedan klistrar jag plastfilm på ovansidan så det är lätt att göra rent och träet inte suger åt sig. Eller så klipper jag till tidningspapper som jag kan byta, och fäster med häftstift. Mössen älskar att klättra på dem.
Sedan har jag ett "badkar" för arapagepojor, som har bra hållare så jag kan hänga den över akvariekanten. Det blir en liten extra våning.
Kunde inte låta bli att köpa ett fågelbord, för utefåglar. Gjort om det lite, plastfilm klistrad på golvet inuti och på taket. Ståltråd genom hela huset och hängt upp i en stege som går på tvären över akvariet.
Rikki älskar att sitta därinne! Och gunga! För hela huset hänger bara i ståltråden.
Viktigt att tänka på, när man gör såna här "varianter" som jag gör, är att se till att allt är ordentligt fastsatt. Jag använder eltejp, och har koll så inte mössen gnager sönder det hela.
För mössen AVSKYR att alltihopa ramlar samman, det får helt enkelt inte hända.
Sedan har hon också en snurra/springhjul, som jag hängt över kanten inne i Björn Borg-kartongen. Jodå, det är en stor snurra och det går jättebra att hänga den över kanter.
När småmössen (ungarna) sedan börjar växa till sig, är det JÄTTEVIKTIGT att byta ut vattenskålen mot en verkligt liten en, som inga kring-irrande musungar kan drunkna i.
Och när de börjar komma ut ur boet och undersöka sina omgivningar, ja, då åker locket på! Små musungar har en förmåga att drutta på näsan lite varstans. 
Ja, förstås, har man sådana här burar, behövs det att mössen kommer självmant när jag ropar på dem. (eller bara de ser mig)
Annars får jag plocka isär hela bygget, för att få tag i mössen. 
När ungarna kommer, och börjar växa till sig, kommer jag att göra om arrangemanget, så det blir lättare för mig att plocka upp dem.
Eller, vad är det annars?
En ål? Med framben.