hanar till salu!
Hemkommen från stugan och vid burstädningen har hanar delats. Har för få burar och för korta hyllor för att alla ska kunna bli kvar här hemma. Följande 3 är "utrangerade" redan. 3 underbara bröder sitter med varsin hona, och går de inte att sätta ihop efteråt, kommer i alla fall en av dem oxå att säljas. Mer om detta senare dock, då jag lever på hoppet!
Vattnadals Hallonknyte, f 2.a november 2007. Han är cinnamon tan korthår, engelsktyåad efter 2 stora snälla möss. Hans mamma (VD Nike, ar/t skh) blev bara 1 år och 3 mån, för att hon gick i avel försent. Hon gick med en hane som sällskapsdam, och efter 4 månader hittade jag en kull ungar i buren. Hon flyttades till eget boende, men hade hunnit paras om direkt de första var födda, så hon fick en till kull. Vid hennes höga ålder slet det för mycket, trots att jag gjorde vad jag kunde med extra tillskott od. Kanske borde jag ha tagit bort den andra kullen, men jag ville ju gärna ha ungarna oxå… Hon blev mycket gammal och skruttig sista veckorna, och fick somna in idag. Pappan (MK Nolymus si-ag kh) lever och är för att vara engelsktypad i hög ålder nu.
Hallonknyte och hans bror har inte börjat bråka, men det är på gång. De brottas när de fick byta bur, och är lite stressiga, vilket de inte brukar vara. Då Knytet är tan blir det han som får flytta. Brorsan är en enfärgad agouti, som bättre passar vidare avel här.
Vattnadals Östanhavsgud, f 06-06-05
Han är champagne argente långhår. En trevlig hane som kommer från en linje med trevliga möss. Han är mest svensktypad, med en gnutta engelskt i sig. Idag började han och hans bror Östanvindsgud bråka på allvar, så det blev till att trolla för att få burarna att räcka till… Jag har lite småpanik att hitta hem åt honom. e: VD Cracked Actoe li-ar lh u: VD Ors ar/t kh
Vattnadals Croissant f 07-08-06.
Han är silver agouti korhår. Korsad mellan engelsk (VD Perseus si-ag kh) och svensk (VD Tellus si-ag lh) och inte direkt någon standardstjärna. Hela den kullen var fantastiska redan från början. Så underbara att jag ville spara alla. Tyvärr ville ingen av de 2 bröderna bo ihop med sin pappa, eller ens varandra, och då måste jag välja vem som får stanna. Inget lätt val, men jag är ju sjukt svag för de där härliga bleka cremerna…
Har inga foton, och snorar för mycket idag, men på länkar nedan kanske det går att hitta släkt i alla fall…
Länk 1: Östanhavsgud finns inte med, men hans 3 v yngre syster är längst upp. han ser likadan ut. i # 8 #9 och # 10 finns foto av Croissant.
Länk 2: Hallonknyte har systrar med i inlägg #3- #6 i den här tråden:
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Länk 2 saknas.
/Anneli

Kan ju säga att jag har lilla Citronfromage från samma kull som Croissant och det är klart den bästa mus jag någonsin haft- Otroligt social och söker kontakt och kan kela i handen i timmar. Hon lägger sig ner så fort man petar på henne. Samtidigt är hon väldigt nyfiken och alltid glad och på g för äventyr. En riktig underbaring. Hon har varit så här sedan jag fick henne som liten bebis.
Älskar mina stora små vänner..
Jag vill verkligen ha silver agoutin och det Terato säger gör mig inte lyckligare med tanke på att jag redan har två burar och utrymmet tryter redan. ><
/Anneli

#4 Ska vi börja undersöka hur vi ska kunna lösa det med frakt?
MVH Elin
#4 och #5 Är inte nästa utställning i Gävle i mars?
Då kan jag transportera ner en liten mus till Stockholm ![]()
(Där får du Axilur, för att du har en kompis som föder upp belgisk har-kanin… Det var svårt att svälja… det vete gudarna var det slutar
jag SKA INTE ha någon kanin *suckar djupare än någonsin* )
#5 Haha. 
Det skulle vara om t.ex Muszimba ville ta över Quirinus då han fortfarande inte verkar kunna slappna av i mina händer. 
Kanske är det personkemin, även fast jag tycker om honom otroligt mycket. Han är verkligen en mysig och väldigt trevlig kille så det skulle helt klart vara svårt. Men jag borde trots allt kanske tänka på att jag ville ha en klappkudde och att Quirinus säkert skulle må bättre om han tillät sig bli myst med av någon.
Äsch, jag vet inte, vad tror du?
/Anneli
#6 Ojojoj, hur ska detta sluta? 
Min sambo kommer skicka ut mig snart, haha.
/Anneli

Jag ska inte ha fler hannar, Jag ska inte ha fler hannar, Jag ska inte ha fler hannar, Jag ska inte ha fler hannar, Jag ska inte ha fler hannar, Jag ska inte ha fler hannar, Jag ska inte ha fler hannar, Jag ska inte ha fler hannar, Jag ska inte ha fler hannar…men.. kanske…
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#9 Haha! *skrattar grymt* ![]()
… och jag ska inte ha någon kanin, jag ska inte ha någon kanin, jag ska inte ha någon kanin… ![]()

Hallongrabbarna har slutat stressa och brottas. De är bästa polare igen, så ingen panik. Men vill nån ha cinnamon så är han ju inte helt tokig…
MVH Elin
Du har så fina möss, Elin!!! (vet väl jag, som har avkommor efter dem)
Vad Croissant är vacker! Men det får inte bli någon mer hane för min del. *övertalar mig själv*
/Anneli