Är jag fånig?:)
Jag har ju bara haft mina muslings-tjejer i exakt två veckor nu men attans vad såld jag är på dem!!
Jag har hela huset fullt med katter, illrar och chinchillor som jag älskar till döds, men de här pyttesmå varelserna är verkligen helt ljuvliga. Som nu när jag precis har städat i deras bur. Har dem i sin Transportbur under tiden och när jag öppnar locket för att flytta över dem så kommer de alla tre klättrandes upp i handen på en gång, och det är svansar och morrhår och vibrerande tassar överallt!!
Och när man har pussat klart på dem får de komma ner i buren och allt är nystädat, ommöblerat, nya leksaker har tillkommit, middagen är serverad, salladen ligger bredvid, servetterna är vikta och silvret är putsat….jamen nästan.
Att sen sitta och titta hur de springer omkring och undersöker vartenda litet skrymsle och klättrar i sina nya saker och bara är allmänt glada!
Det gör mig glad också!!

Ja visst är det härligt… 

Vem är inte "fånig". Man får väl ett fånigt uttryck i ansiktet när man är lycklig, och möss gör mig varm i hjärtat och lycklig. 

jag håller med dig, det gör mig lycklig också :D

Ja möss är bara för underbara, även jag är helt sålt i dessa små väsen=)

Jag hittade Zamoras "spot" i dag! :) Satt och myste med henne i handen jätte länge och hennes tassar vibrerade som bara den, jag tyckte visserligen att hon skakade/vibrerade lite i ryggen också, är det dåligt? Hon satt till och med stilla ett par gånger, vilket hon inte brukar göra, hon vill bara ifrån mig annars. :P Ska se om jag kan mysa lite med dom andra små musligarna sedan ordentligt också och se om dom kan lugna ner sig lite mera i handen dom också.. (jag har ju haft dom i snart ett halvår men ändå inte riktigt fått dom helt tama än. Zelda är jätte svår att få upp.. Det är bara Zanzibar och Zafir som klättrar upp självmant i handen, dock inte om dom är på golvet i buren men..
Tycker inte du är fånig, eftersom jag själv är likadan, men självklart för folk som inte förstår tjusningen med möss är du jättefånig. Dock ska man strunta i dem tycker jag. Man kan kasta kladdig musbajs på dem… hehe… om de är elaka