Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 216 ggr
Vattnadal
0

Godnatt 15/1!

Nu ska jag ta en kvällsmacka eller 3 (viktklubbade och insåg att jag hade massor fler kalorier att äta) och sen sova. Börjar misstänka att jag ska få en 3:e förkylning sen 16/12. Kanske borde jag gå på hälsokost och handla nåt bra universalmedel som gör mig lite mer motståndskraftig. Eller så är det bara allergin som spökar…

Hur som haver, så har jag städat massor av burar idag. Äntligen har pyggishanarna (4 st) fått flytta till sitt akvarium. De fick en hel del skogigt, mossa, lite ljung och lingonris, spännande som 17! De klättrar runt och undersöker allt på en gång, känns det som. Har de tur tinar det upp några knapriga småkryp åt dem oxå.
Alla har fått större, och jag har 1 tom petbox till en av de mushonor som inte ska gå kvar med hanen när ungarna ploppar fram om sisådär 2 v.

OJ vad jag kommer att få bebbar framöver! Har inte haft mnågra kullar sen början av november, så den som finns nu, och de som kommer snart, var eftrerlängtade!

Godnattkramar på er!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

amaira
0

Hrrmm… gomorron Skrattande eller go förmiddag kanske.

Jag har inte heller haft några ungar på ett par månader, och så har jag ett par växande magar här nu, och OJ vad det är spännande och roligt!!! Man är väl inte klok helt enkelt.

Har börjat få abstinens, så de är såååå välkomna!!! Och jag är så nyfiken på vad det blir och hur de blir. Har lite förväntningar… förstås… det är väl vad man avlar för.

För även om min uppfödning har upphört som registrerad uppfödning, så släpper jag inte det jag håller på med. Har ju min tio-års-plan… och lär mig sååå mycket på vägen.

Mina möss är min lycka.

Pehpsii
0

Gomorron här sitter jag inomhus i halsduk och mössa. Det är något fel med leveransen av vår naturgas vilket betyder att vi inte haft värme på 2 dagar. Det är SKITkallt inne! Som tur är alstrar lysrrören till "akvarierna" bra med värme åt mössen (har tänt båda rören, det gör jag aldrig annars) och kaninen ligger under min tröja och värmer sig. Han har ju satt vinterpäls också så han klarar sig nog.

Fiskarna får ha doppvärmare för första gången sen jag fick dem. Mina stackars blommor har jag dock inget hopp för. En del av dem är redan såpass döende att jag inte ser någon räddning.

Charlie snackar med gasbolaget nu och fixar de inte det idag så ringer jag fanimej tidningen! Då ska jag fasen sätta mössa på kaninen bara för effektens skull! "kvinna frös ihjäl i sitt eget hem" I can see it now

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Muszimba
0

Lycka till med gasbolage3t, Pephsii. De e bara att stå på sig.

Pehpsii
0

Nu ska de komma ut på jour efter jag förklarat för dem att om mina djur fryser ihjäl pga dem så ska jag stoppa hela deras jävla familj i frysboxen. Detta efter kommentaren "men det är ju faktiskt bara djur"

Sånt blir jag så jävla arg på

On the up side så ska jag på fredag och ansöka om ett nytt jobb i en nyöppnad djuraffär, snacka om ett jobb jag ALLTID velat ha!

[mjuue]
0

haha godnatt i efterskottSkrattande

amaira
0

#4 Oops, att de bara törs! Sånt skulle det vara fängelsestraff på.  Vilken nonchalans!!!

Hoppas ni fått värme nu. Och lycka till på fredag! Du passar perfekt för jobbet, och blir du inte anställd så är det djuraffären som är att beklaga.

Muszimba
0

Jag hoppas att ni fick tillbax värmen igår.

Sedan vill jag önska dig lycka till i morgon på jobbintervjuven, är säker på att du får det.

Linn
0

tjoho! Pehpsii, nu vill vi höra hur det gick på jobb intervjun! Och hur går det med värmen? Fryser ni fortfarande?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Pehpsii
0

Det är ingen intervju direkt, jag vill bara lämna över cv och prata med chefen personligen så man gör ett intryck, och det blir imorgon istället då både hon och jag har mer tid. Gött, för jag är så trött idag, känns inte som jag skulle orka göra något intryck alls idag. Jobbar sen 7 imorse

Linn
0

aha, ok. Hoppas att det går bra i morgon då! :) hur går det med värmen? Har ni fått skälla mer på dom?

Linn

Pehpsii
0

De var ju och "lagade" i förrgår. Funkade i typ en dag, nu har den börjat krångla igen och skår av sig typ var 4e timme. Ett jävla springande ut till förrådet och sätta igång den hela tiden

Linn
0

hmm.. surt. då får ni ringa och skälla mera! :@

Linn

amaira
0

Usch, så jobbigt. Hoppas ni får ordning på värmen snart.