Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 455 ggr
kebeak
0

nån som vet??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej hej!!

ja tänkte bara fråga om de e nån som vet va de e för möss ja har haha..

kebeak
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer en till bild.. kanske inte dom bästa hehe.. Räcka ut tungan

Pehpsii
0

Tecknad tan är ju iaf, färgerna syns lite dåligt, men skule nog våga satsa på att den ena är choklad. Tan är när magen är sådär orange.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

amaira
0

Nån som vet vad du har för möss?

Jajjamen! Du har söta möss!!! Förskräckligt söta!! Skrattande

Teckningen tror jag ligger närmast broken. Färgerna verkar vara chocolate och svart.

Då blir det  chocolate/tan/broken och svart/tan/broken.

Tycker även chocolaten ser ut att vara tan, annars är den chocolate/broken. Den är väl inte rödögd, eller hur? (för då blir det en annan färg) Det är väl bara blixten som får ögonen att se lite röda ut, förstår jag.

Detta är alltså en kvalifierad gissning *garderar mig* Glad

Pehpsii
0

på en andra bilder tycker jag mig se tanmagar på begge, right?

På tal om teckningar nu, vad är skillnaden mellan broken och joker?

Pimu
0

.. om man jämför med bilden ovan .. så .. är broken som dom på bilden o joker är som "runt hela nosen" .. lixom .. som den skulle vara doppad rakt ner i en färgburk .. eller är de inte ??? Fot i munnnen

Pehpsii
0

Mina jokrar har inte hela huvet "doppat"

kebeak
0

ok.. tackar

de finns så mkt olika färger o grejjer så man blir tokig hehe

kan ingenting om färger Räcka ut tungan

Vattnadal
0

Joker är när det inte ens går att säga vad en mus är en dålig variant av.

Even är fläckar och prickar  fördelade likadant på vänstra och högra sidan om musens ryggrad. Vanligt fel är för ojämna fläckar.

Broken är ojämna i fläckar och prickar, motsatsen till even, och ska ha nosprick, dvs ena morrhårskudden ska ha en fläck.

Bandad har ett band runt magen. Vanligt med för smalt, brett, felplacerat eller brutet band.

Dutch har kindfläckar om färgad rumpa. Ofta hopväxta eller felplacerade kindfläclar, övertecknad eller undertecknad rumpa.

Bershire kan ha pannfläck eller bläs. En vit fläck på magen, som ska vara i rätt storlek och jämn, men ofta är för stor eller för liten, och ojämn.

Det var de vanligare, och går det inte ens att säga att något liknar dem, kan man säga joker tecknad.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

amaira
0

Min Blanche reggade jag som berkshire joker. Det var hennes färg som inte fanns någon namn på. Teckningen var berkshire.

Hon var agouti som var nerblekt med extreme-dilution-genen, och var härligt "silver-färgad" utan att se ut vare sig som silver, dove, eller något annat.

Joker betyder helt enkelt "odefinierad" och kan gälla teckningen eller färgen, eller båda delarna.

#8. Broken, ska de inte ha en fläck över ena ögat också? Precis som på bilden? Ena ögat täckt av en "lapp", andra ögat "vitt"?