Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 633 ggr
Jeffajter
0

Räcker den?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Räcker en bur med måtten, längd ca 45 cm, höjd ca 45 cm och bredd ca 35 cm, till två möss?

Jeffajter
0

Det är för övrigt buren på bilden jag syftar på…

Mymlan
0

Kommer möss inte ut genom det där gallret? får en mus ut huvudet så kommer resten med ut oxå.

Vad är det för mått mellan gallren?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Muszimba
0

Botten är lite för låg för att man ska kunna ha tillräckligt med bottenmaterial så mössen kan gräva i det. Annars OK om du inte kan sticka in ett helt finger mellan gallerna. Det ska vara max 1 cm, så att mössen inte kan ta sig ut mellan dem.

Grisknorr
0

Till 2 möss räcker den nog, men du får räkna med att få bottenmaterial över heela bordet´(eller där du nu har dom) om man ahr låg botten och sedan galler.

Jeffajter
0

Det är 1 cm mellan gallren och jag får inte plats med ett helt finger genom dem. Det får plats med ett 4 cm tjockt lager strö om man sedan har en "bricka" eller någonting under buren (om det dräller över i och med att de gräver o.s.v.)…Men det kanske blir för lite?

Mymlan
0

Jeffajter: Möss älskar att gräva, ha botten matrial över matskålar etc i alla fall mina töser. Hanen verkar tycka det där är inget för han. Kolla om du kan få tag på tunn plexi glas skiva så kan du göra en extra kant runt om. Annars kan du kanske få tag på akvarie, terrarie eller Duna bur.

Jag ska köpa en på zoo här en de har utan inredning för 300:-  på den får jag ej ner ett finger.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Jeffajter
0

Man kanske kan testa i alla fall (annars får man väl köpa en annan)…om jag nu får tillåtelse att köpa två möss för mina föräldrar…jag har ju bur och grejer så…

Jeffajter
0

Hur många möss får det plats i buren förästen?

Grodan
0

Som alla andra försöker påpeka är denna Transportbur för katt (ser ut som en sådan i a f) ingen bra musbostad, tyvärr. Gråter Skrattande

En dunabur är mycket bättre. Sådan kan du köpa begagnad via blocket el dyl.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

fijja
0

1 cm mellan gallrena måste väl ändå va för stort? Tänker på min lilla mus Blenda som pressade in sitt huvud i botten hålet på en kruka, å d hålet va ca 7 mm.

mandymoo
0

Jo det tycker nog jag också ny när du säger det….

så jag skuttar iväg till min duna bur o mäter takgallret

och till min stora förvåning så är det ca 7-8 mm mellanrum där… Men ditt hål var ju runt… i diameter - blir kanske lite annorlunda mot avlångt mellanrum?

[Theriss]
0

En av mina mushanar har lyckats klämma sig igenom gallret på en gabberbur (en sån som liknar dunabur) Han är stor och halvengelsk, så gissa om jag blev paff av att se honom sitta där på golvet… Han klämde sig antagligen igenom på den lilla luckan, vid den grejen som håller fast luckan om ni förstår vad jag menar. Där är mellanrummet lite större, så jag har alltid någon sak ovanpå den luckan på alla mina gabberburar.

mandymoo
0

Jojag kan tänka mig hur snopen du blev *ler* och han lika lycklig att han lyckades *ler*