Mus iFokus

Mus

Etiketteraveluppfödning
Läst 1361 ggr
Fairytail
0

Presentation av K-kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte ha en liten presentation av K-kullen här hemma. Glad

8 små älsklingar är det, 2 hanar och 6 honor. De är födda den 10 december 2007.

Det roligaste med denna kullen är att alla har varit sociala och mysiga redan från början, alltså ingen som har visat några "popcorn" beteenden eller stirrighet.

Fairytail
0

Kung Caspian - Blå/bandad/pannfläck långhår.

En väldigt mysig och söt kille som jag ska behålla själv. Av pojkarna är han den lite mer lugna säkra typen som tar allt i sin egen takt. Han är inte rädd av sig och är väldigt nyfiken.

Pimu
0

Han va en riktigt SÖT en ..  

Fairytail
0

Kung Caspian

Fairytail
0

Kung Caspian

Fairytail
0

Kurt Cobain - Agouti-variant/bandad texel.

Detta är en tuff liten kille som vet vad han vill. Han är väldigt nyfiken och när de var mindre så var han den modigaste och "stabilaste" av dem alla. Tyvärr så har han förlorat sin titel, och det för att han har blivit lite "springigare" av sig. Det är till exempel svårt att få ett ordentligt foto på honom.

Fairytail
0

Kurt Cobain - Till Salu

Fairytail
0

Kenya - Agouti-variant/tan/bandad/pannfläck långhår.

Den här tjejen ska jag behålla själv och hon är en riktig liten pussmus. En väldigt nyfiken och stabil liten tjej, som gillar att utforska nya platser hela tiden. Har lite problem med att hålla henne kvar i buren, så fort jag öppnar vill hon hoppa ut.

Fairytail
0

Kenya

Fairytail
0

Kontessa - Blå satin (?) astrex

Kontessa är en elegant dam, som om hon vore människa säkert hade passat som drottning. Hon har ett lugn som faktiskt påminner om en riktigt lat katt. Hon liksom strosar fram och kastar lite överlägsna blickar på en ibland. Men även hon kan vara lite skuttig o barnslig ibland, men på ett mera överlägset sätt. (Om man nu kan vara det Flört)

Fairytail
0

Kontessa - Till Salu

Fairytail
0

Krigarprinsessan - Blå agouti/tan korthår

Det här är verkligen en tjej med krut i! Hon gör stora skäl till sitt namn. Hon är inte aggressiv, men däremot kan hon inte sitta stil 5 sekunder. Hon har hela tiden någonting på gång, varav klättring verkar vara en stor favorit. Hon är en riktig älskling i handen, men på bord o dylikt är hon en maraton springare. Det är alltid lika roligt att titta på henne.

Fairytail
0

Krigarprinsessan - Till Salu

Fairytail
0

Katla - Agouti-variant/bandad/pannfläck långhår

Hon är en försiktig liten dam som tar det säkra före det osäkra. Hon vill hellre sitta i handen än att bli nersläppt för att springa på ett bord. I buren kan hon vara lite springig när man vill ta upp henne, men väl uppe är hon jätte trevlig.

Fairytail
0

Katla - Till Salu

Fairytail
0

Kiwi - Agouti-variant /bandad texel

Kiwi har ärvt sin mammas stora kärlek till människor. Hon går upp själv i handen och hon är den som först ska ut ur buren när jag öppnar. Och det är hon som sätter sig på kanten hela tiden när jag försöker stänga den igen. Har man henne ute så verkar hon mer angelägen om att få komma upp i handen eller att hitta sätt att rymma på. Den här tjejen har gett sig den på att hon ska utforska hela världen en vacker dag.

Fairytail
0

Kiwi - Tingad av dreamiz

Fairytail
0

Kristall - Blå/tan/bandad långhår

Kristall är en lugn tjej rätt igenom. Jag brukar ha henne sittande på axeln medan jag gör i ordning deras kvällsgröt. Hennes favorit plats när man myser med henne verkar vara i armvecket när man böjer armen. Har inte lyckats bestämma om jag vill behålla henne då jag har börjat fästa mig ordentligt vid henne. Så hon får står som Standby tills jag har bestämt mig.

Fairytail
0

Kristall

Fairytail
0

Kristall

Pehpsii
0

#17 vilken otroligt söt bild ! Svans-spagetti? Flört

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Elyria
0

Vad söta de är. Ska du "göra" fler såna möss? Som blir "klara" till sommarträffen i Nässjö?

Enetra
0

Vilka små sötnosar…jag blev ju helt kär…speciellt i lilla Kontessa

amaira
0

Så jättesöta foton, på dessa underbart näpna muslingar!!

Linn
0

det är ju livsfarligt att kolla i dessa trådar! vad fint du har skrivit om varje mus!

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Fairytail
0

#20 Ja, jag gillar också den bilden skarpt. Ser ut som hon sitter och smakar på sin svans.

#21 Jag vet faktiskt inte. Är ju själv jätte nöjd med ungarna. Och vill gärna ta en till kull på mamman, sen vill jag även använda Kung Caspian till avel när han blir äldre. Så vem vet? Oskyldig

amaira
0

Dom verkar helt enkelt urmusiga, hoppsan, urmysiga menar jag, eller båda delarna faktiskt. 

Stj3rnfallet
0

Vilka otroligt vackra bilder! Jag tycker fortfarande om Kontessa, Krigarprinsessan  och Kristall :D De är verkligen mina favoriter =)

Terato
0

Men gud vilken vacker kull! Trevlig verkar den vara också! Jag blir ju såååå sugen. Fast jag har bestämt mig för att inte skaffa fler möss. De får det för trångt. Men asså gosh vad söta!

Väldigt trevlig att du berättar om deras personligheter, förresten! Så skulle jag önska att alla annonser var.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Fairytail
0

Jag gillar verkligen denna kullen. Så mysiga och musiga som amaira påpekade…Kyss

dreamiz
0

Kiwi låter underbar!!! Då jag helst inte vill få hem en ensam mus så skulle jag vilja tinga en till om det går bra? Problemet är att jag inte kan bestämma mig… Kontessa ser så underbar ut o låter underbar. Men Katla är ju bara så bedårande söt o jag gillar namnet. (Ja alla är ju förstås lika underbart söta! Självklart. Jag har ju pappan så jag kan ju inte tycka annat. hihi…)
Är det nån av Kontessa eller Katla som Kiwi verkar trivas bäst med?

Fairytail
0

#30 Jag vet faktiskt inte om hon trivs bättre med någon av dem. Det jag vet är att Kiwi o Krigarprinsessan alltid försöker rymma tillsammans..haha. Men jag ska hålla koll på dem lite mer noga och se om det är någon som verkar trivas bäst ihop. :)

dreamiz
0

#31 Haha! Jag har redan en utbrytardrottning här (en av mina egna bebbar, Perdita) så det räcker nog. *ler*
Men håll gärna koll om det är nån som Kiwi verkar trivas bättre med för då vill jag gärna tinga den också. I annat fall så får jag fundera, se vilka som är kvar då. Gillar namnet Katla (var inte det draken i Bröderna Lejonhjärta?)

Pehpsii
0

Katla är himla söt!men Kontessa har en sån underbar färg! Ush vad sugen man blev nu!

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Grodan
0

vilka sötingar du har där. vad har de för stamtavla? *nyfiken som vanligt*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

dreamiz
0

#34 Hon har en annan tråd där det står om föräldrarna, minns inte vad tråden heter "färghjälp…" kanske…

Pappa är i varje fall Supertwister (som jag är stolt ägare till) o mamma är en blå dutch som, om jag fattat rätt, är dotter till direktimporter från england. Twister är svensk, mamman är engelsk.
I Twisters stamtavla finns från flera olika kända uppfödare även om jag tyvärr har för dåligt minne just nu men om jag minns rätt så finns det från Vattnadals, Legend, mm mm.)

Grodan
0

ah, spännande Skrattande

Fairytail
0

#31 Jag kan faktiskt inte riktigt se om det är någon av dem som Kiwi helst är med. Alla är med alla tycker jag. Det jag däremot kan säga är att både Kiwi och Katla är jätte sociala, de vill klättra på en hela tiden. Vill inte bli lämnade ensama. Innan idag så hade jag Katla och Kristall på ett bord och själv satt jag på en stol vid bordet. Båda två "hoppade/skuttade" över till mitt knä. De vill hellre vara med människor än på upptäcktsfärd. Kontessa är också väldigt social av sig, men hon är inte lika snabb på att kasta sig upp för armen som Katla är. Men annars har de faktiskt blivit ganska lika i uppförandet.

Kan ju passa på att berätta att jag ska ha hela kullen med mig till SSV träffen i Landskrona den 19:de januari. Så alla som ska dit får ju en chans att se dem. Glad

dreamiz
0

#37 Oj vad svårt att välja då… Är alla som står som till salu här fortfarande till salu? Är ju då Katla o Kontessa jag väljer mellan. Älskar ju tecknat o långhår men snart har jag väl bara det. hihi…
Kiwi o Katla passar ju ihop, namnen menar jag. Nä, jag kan inte välja. Kan inte du välja åt mig?

Shit att jag inte kan komma ner den 19e. Hade velat ställa ut (marsvin menar jag) men hittade aldrig nån att åka med. Typiskt…

Fairytail
0

Ojoj, det var ett svårt val. Jag vet faktiskt inte alls vem jag skulle "rekomendera" är ju kär i allihopa så jag är ju inte opartisk…

dreamiz
0

Ok, men vi kan göra så här då: jag har ju tingat Kiwi o vill alltså tinga en hona till. Men vilken hona spelar ingen roll. Så om du får de andra sålda så kan jag ta den som blir kvar. *ler* Är det flera kvar när det är dags för leverans så får jag väl ta det beslutet då. Jag kan helt enkelt inte välja. Kanske hade varit lättare om jag träffat dom o inte bara sett på bild för ibland kan det ju vara nåt i sättet man bara faller för. Jag älskar ju blått o satin… (Kontessa) men även tecknat (Katla) fast har ju min lilla Fiffi här hemma (ag bandad pf).

Om jag kan bestämma mig så hör  jag av mig, annars får jag se vilka som finns kvar helt enkelt. *ler* Låta andra bestämma åt mig med andra ord. haha

LomerielAurora
0

Ååååh vilka bedårande småfisar!

Grodan
0

så kul med dutch, älskar dutch

Fairytail
0

Samma här! Grodan, tror du att Kung Caspian kan vara dutch?

Fairytail
0

*putt*

Sara87
0

Gud så söta :)