Inför min resa
Här går jag och försöker lära den jag bor inneboende med, R hur han ska utfodra djuren. Han har jobbigt med mössen och hamstrarna, han ser inte skillnad på dem vad som är hamster eller mus. O han som skryter vilt om att han kan allt, så kan han ej se skillnad på mus o hamster. Slutar kanske med från den 22/6 - 25/6 mössen får hamstermat :-( Men jag har ju några dagar på mig att lära han, kanske det går in. *S*
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

har det någon betydelse??? *okunnig*
Hamstermat kanske inte är så bra att ge dem.

är det någon skillnad? mat som mat? eller kan inte alla gnagare äta samma mat?
Alla gnagare har inte samma behov, men de skulle kunna äta samma enbart säd några dagar och kan då få samma mat.

Vad är skillnaden på den mat man ger hamster och den man ger möss? Förutom att mössen äter nååååågot mer hehe
Jag kan inte svara på det, jag vet knappt hur en hamster ser ut… 

för en okunnig som mig så är det ganska givet att en mus o en hamster äter samma sak… men tydligen inte…

När jag hade hamstrar när jag var liten så gav jag dem samma sak som jag ger mössen idag. Förutom att hamstern då fick en färdig torrfoderblandning från djuraffären, nu gör jag den själv.
Kanske inte gör ngt dessa få dagar men tror mössen mår bäst av sin egen mat.
Jag ger inte mina möss o hamstrar riktigt samma mat.
Kan du inte sätta lappar på burarna: möss, hamster osv så ser han ju vad det är? O samma sak på maten. Då kan det väl inte bli fel. *ler*

dreamiz - det var ju den bästa iden *ler* undrar varför ingen tänkt på den innan…. hur lätt som helst och kräver inget annat än läskunnighet från den som ska mata ….

Jag brukar alltid skriva instruktioner på ett papper med hur djuren ska skötas när jag har rått- och musvakt, även om man vet ungefär så kan det ju alltid vara bra att kunna läsa vad man ska göra och vem som ska ha vad! :)