Frontline spray
Fick veta av en ute i slottskogen idag en som visade upp leguan, skäggagam, *äklig* spindel att man kan behandla råttor och möss med frontline spray, en dusch på bakkroppen men man ska se till så duschen ej sprayar hela musen eller råttan.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Vågar man det???
Tror att man inte ska använda det till katt…
Jag tror inte denna ljög för mig. Jag anv detta till marsvinen de får två pumpspray i ljumskarna. Frontline kan anv till katt, spot on där är bra att få bort löss, loppor o hålla borta fästingar. Anv detta även på mina hundar.

Jag använder Frontline för alla mina möss regulärt. Skaffa den mindre "flaskan" (150 ml eller så) det är lämpligt för möss, den större flaskan är starkare. En liten spruta på nedre ryggen för möss. Det är ju alldeles detsamma om det är ursprungligen för hund & katt! Bara använd mindre dos för möss. Doseringen var (om jag kommer ihåg rätt) 1 spruta per 100 g djur. En mus väger 50 g alltså ungefär en halv spruta per mus.
Nu har jag en flaska hemma, troligen den stora, kan ej kolla just nu då jag är i Göteborg. Går inte den stora att använda om man nu skulle ha den hemma?
Av vilken anledning ska man använda Frontline på mössen?

Du måste själv räkna Mymlan doseringen med den större flaskan och blanda det med vatten vid behov. Om jag kommer ihåg rätt så var det starkare.
Kan köpa den lilla flaskan så det gör inget.
Cosmonita, för att behandla mot löss och skydda mot angrepp på t ex utställning. Frontline sitter som skydd i pälsen en månad och förhindrar angrepp av ohyra.
Det är inte till 100 % säkerhet du kan få bort ett skabbkvalsterangrepp med Frontline när mössen redan är drabbade. Dock SKYDDAR Frontline friska djur mot att få skabbkvalster! Så det är perfekt att använda inför utställning!