Svensktypade dundertemperamenstbebbar till salu
Hejsan!
Gamla skruttgubben Vattnadals Åtta fick bo med tjejer in i det sista. Idag tog jag bort honom, då han var mer än måttligt skruttig. Han belv 2 år och 4 mån, var en trevlig och rar svensktypad krullkille. Lilac agouti texel, var han.
Vattnadals My Death hann få 2 kullar med honom, 26/4 och 24/5. I första kullen sparade jag 3 hanar, och jag kan tänka mig att släppa någon av dessa två: VDs Frej, cinnamon tan texel och VD Fafnir, lilac agouti tan långhår. Dessa grabbar flyttade idag ihop med sina 7 halvbröder (mer info om dem nedan). Där finns oxå honor, VD Fortuna, cinnamon tan texel och VD Fates, blå agouti tan långhår är till salu. I andra kullen har jag följande honor till salu: Inanna, agouti tan lh, Inara, agouti tan lh, Iptet, lilac agouti tan texel.
Den 23/5 föddes H-kullen. Pappa Åtta bodde kvar hos Mamma Vattnadals Oh! You Pretty Things till idag. Hon kommer att föda en andra kull framöver. Här har jag massor av hanar, och kommer att ha följande till salu: VD Hamori, VD Hana, VD Hike, cinnamon texel alla tre, VD Hang cinnamon stex. Kanske kan sälja några av dessa honor oxå: VD hebe, cinnamon stex, VD Hespera och VD Helen cinnamon texel. Här finns inga foton alls, men det kommer kanske, när jag har tid.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Usch vågar inte titta *ler*… tur dom är på bild annars hade man nog "ätit upp dom"

Så gulliga …. och jag tycker det ser så gulligt ut när man ser att dom "håller i sig" med svansen så där som dom två till höger gör *ler*
Ah, tjusiga lurvisar… lurvfisar… hehe… blir sååå sugen… säg Elin, saknar de månne Morakullor i stammen? *fniss*

Knåpade lite, fast jag tycker det ser vimsigt ut, så här ser det ut på VD Åtta:
MVH Elin

Av honorna är en enkel, VD My Death har VD Yonsson som pappa, där är Häxans Fisk pappa till honom, och en tysk hona mamma.
Hennes mamma är MK Delfinium.
Den andra honan är mer invecklad. VD Oh! You Pretty Things har VD Zigenare till far, med VD Åthello och VD Åtrå bakåt. Åthello finns j väldokumenterat i inlägget ova. Åtrå har VD Dolk till pappa, och mamman är Häxans Gulddrake, e: Mr Jingles u: Musli.
Så H-kullen är inte alltför besudlad av ditt eget blod, men inte direkt obesudlat heller… ;)
MVH Elin
NÄmen så tjusigt! Hade du kul när du gjorde den där kalkylen? Ser jobbigt ut… mmm… med hjälp av Holger kan vi kolla sånt där mycket snabbt… *saknar min Holger*
Besudlat… baserat på är väl ordet? Ligger ju mest Morakullor där bak.

Mitt ordval baserades på att i dina ögon är det väl besudlat av Morakullor, för då vill du väl knappast ha några, eftersom det inte direkt tillför något nytt, om du inte har tappat bort linjerna, och de finns kvar hos mig…
En av honorna har ju en aning mindre Morakullor, men…
Inte många krullisar i landet saknar väl Morakullor i stamtavlan!
MVH Elin
usch inte göra mig så sugen nu…