Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 782 ggr
Mymlan
0

Rengöra burar

Om man får hem begagnade burar som man vet om gått möss i, kan man innan användning spraya de med Tigus spray eller Frontline spray? för få bort ev invånare som flyttat med.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Noa-Nisse
0

hmm,, är inte säker det där med Frontline spray.. men kan du inte bara duscha eller skölja men hett vatten och ta lite diskmedel,, och sen skölja ur buren igen riktigt ordetligt med hett vatten så att där inte sitter kvar diskmedel..??

Medarbetare på Hundar.ifokus

mandymoo
0

Vill man vara helt säker på att få bort saker så tror jag inte att vanligt diskmedel räcker?

Men rätta mig gärna *ler* för jag har ingen aning… bara vad jag tror

Mymlan
0

Jag tror inte heller diskmedel hjälper.

Noa-Nisse
0

nähä,, jag har iallafall ingen aning,, men trodde att det hjälpte..

Skrattande

Medarbetare på Hundar.ifokus

Grodan
0

Hög värme 130 grader C dödar och förstör alla bakterier, virus, ohyra och svampsporer. Det kallas autoklavering. Hemmavid har man sällan möjlighet att autoklavera därför duger hett vatten och en ordentlig skrubbning.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Muszimba
0

När ja "storstädar" burarna, så använder jag både klorin och diskmedel för att vara på säkra sidan att de blir rena från olika "baskelusker" Sköljer ordentligt efteråt..

amaira
0

Det finns ju desinfektionsmedel billigt på apoteken som rengör burar effketivt. Ytdesinfektion i plastflaska, har jag alltid hemma.

[Theriss]
0

Jag använder Virkon S när det varit ohyra i farten.

Mymlan
0

Virkon brukar jag skrubba av golven här emellanåt. R gillar ej lukten, luktar sjukhus säger han. Tror det man ska ha i burarna ska i så fall vara för djur inte det jag har till golven.

Matsvin
0

Ställ undan dem absolut musfritt i fyra veckor, så finns ingen ohyra att fundera över. Däremot kan man vara lite orolig för svamp - svamp överlever i princip allt utom Virkon. Rengör ordentligt innan du Virkonar!

/Matsvin.