Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 781 ggr
dorkey
0

burstorlek

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle denna bur funka bra som musbur? Bortsett från dunaburen. Kan tyvärr inte måtten och buren står på vinden..

Eller skulle ni hellre rekommendera dunaburen?

Muszimba
0

Den funkar bra då det inte är över 10 mm(1 cm) mellan gallerna. Bara det finns en orginalbotten så går det bra.

Mymlan
0

Hellre dunaburen, gallret ser glest ut på den andra. Det ska vara minst 0.7 mm mellan gallret. Min åsikt den övre är ej lämplig till hamstrar då de kan ramla ner från hyllorna och skada sig.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

dorkey
0

Nejdå, så glest är det inte mellan gallret. Det är nästan mindre än vanligt. Om man ska ta "chansningsmått" så är det kanske..
Höjd:60 (tornen) Bredd:50 Djup:30

Jag tänkte mer på storleken och alla klättermöjligtheter. Om det kan vara skadligt för en/två små möss.

Orginalbotten finns. 

Och jag vet att den inte passar sig till hamstrar, varför du nu tog upp det.

Mymlan
0

#3 Var bara ren info/onödigt vetande för finns många som ej vet.. Har sån bur till hamster men har satt upp hängmattor mellan hyllplanen. Möss har begrepp om höjd, så de skulle säkert gilla buren.

Pga jag har katter så törs jag ej ha sådan till mössen utifall att de tar sig emellan gallren.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

dorkey
0

Jaha okej =)

Men jag kanske kör på dunaburen då..
Om jag inte får tag i ett litet och billigt akvarium.

Ladyinred
0

Jag gillar inte dunaburar på grund av att det e så dålig insyn. Tycker om att kunna sitta och studera dom när de håller på med.. hmm.. va möss nu gör :P

dorkey
0

Ja exakt! =P Och min dunabur är så gammal och ännu mer suddig och grumlig än vanligt.. Får väl ta och köpa en ny eller nåt.

Eller hoppas på att jag hittar en akvarium som sagt.

Ladyinred
0

Kolla med bekanta, de e rätt många som har nåt stående i källaren.

har ett själv till sebrorna som e 97*40*37 (längd,höjd,djup) jag fick mitt innan jul. De e inte vattentätt så det skulle slängas.