Torsten är rädd för ljud
Trots att han nu bott här i några veckor är han fortfarande rädd för ljud. Det är så tråkigt att ha en mus som är så ängslig. Ögonen står ut och han ser lätt hysterisk ut.

aaaw vilket hårfluff!! :D *kär*

Hade Torsten varit flicka hade han kunnat flytta hit, *ler* så juvligt söt….. men nu är han ju inte det…
Men jag har ju bara flickor…. fast han skulle säkert gilla att bo med dom *ler* jag mindre….
Det är väll det som är så jobbigt med hanar att dom inte kan sitta tillsammans och få stöd av varandra - lära av kompisen att det inte var farligt när något händer runtomkring… som ljud rörelser osv. Dom lär ju sig otroligt mycket av sina flockkompisar.
Stackars lilla Torsten … inte lätt att vara liten då inte.
Nu är han lite lugnare och springer inte. Han kanske blir bra…?
Jo, det är nog därför han är ängslig för att det är tyst och ensamt. Han skulle behöva bo i en öppen bur i köket hos en barnfamilj… Gud vad tam han skulle bli!

Ja verkligen … för det är ju heller inte lätt att vara helt ensam ….
Hade jag haft en bur till nu hade han kunnat få komma o bo i mitt kök *ler*
Han är ju bara så söt…. o långhårig o tan *ler*

vilken söt pälsboll :D *ler*
men en bur kan man väl ordna lätt… vad ska det vara för bur?

Vad som helst som start … bara han inte kan rymma, sen har jag någon duna på gång + ev en gallerbur som är lite större att bygga kul saker i ….. på höjden *ler*
Gallerbur till hane… hm… Jag skulle inte rekommendera det, speciellt inte då han är lite pinkig av sig. Då kissar han på gallret och så blir det jätteäckligt och svårt att göra rent. Sen ramlar färgen av och så rostar det. Nä, duna eller akvarium eller nåt med lite blandat material rekommenderar jag hellre.
Ska Torsten flytta? LOL Du är galen Anette… Jag borde hindra dig, men fasiken… en hane mindre gör knappast något…

Ja men han är ju sååå söt *ler*
Du behöver inte hindra mig *ler* jag är tillräckligt gammal för att veta…. tror jag ialla fall … eller inte
Nej gallerburen var nog mest tänkt som lekbur *ler*… eller bra att ha om man måste sära på någon…. beror lite på om jag kan få den till bra pris…
Är mer intresserad av duna….
Men som sagt måste ha bur först… även om han säkert inte skulle klaga på att flytta in till flickorna…. men jag *ler*

Ok, avelsdags? En hane+några honor? Han var Tan med, eller? Ähum…
/Matsvin (som lägger sig i).

Torsten är ju jättesöt, men jag förstår dig att det är jobbigt med en mus som reagerar på de flesta ljud. Hoppas att han har blivit lite bättre för varje dag.
Matsvin, nu förstår jag inte..
Torsten har blivit mycket bättre nu. Jag har pysslat mycket med honom och visat honom runt i lägenheten.

Nu undrar jag hur det går med Torstens kompis Ruben, då det börjar gå bättre med Torsten. Du köpte ju dem samtidigt.
Ruben är en lugnare kille. Jättefin och snäll. Dock ganska revirhävdande och lystrar inte lika mycket på sitt namn som Torsten.
De är olika. När jag ropar på Torsten så lystrar Torsten och vet/söker min uppmärksamhet. När jag ropar på Ruben så går Ruben och gömmer sig.
Torsten är alltså livlig, men social. Ruben är lugn men osocial. Vad jag märkt reagerar inte Torsten nämnvärt på annan muslukt, vilket dock Ruben gör. Så jag litar mer på Torsten och tycker bäst om honom, dock skulle jag vilja att han lugnade ner sig mycket mer och inte hade det där lätt nervösa draget.