Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 389 ggr
Erika86
0

Engelsktypade matvanor :)

Alla ni som har engelsktypade möss hemma..                          Skulle ni kunna skriva upp vad ni ger era möss på en dag?

Som typ en Endags Matlista Glad

Skulle vara skoj att veta hur mycket era Engelsktypade äter på en dag.. skriv gärna ner hur många denna portsionen är till.. 

-Erika

Terato
0

Oj, vad svårt! :)

Jag låter ju alltid basfodret stå framme och det går åt en hel del.. Kanske två deciliter per vecka till två honor. (men då spills det väl en hel del också)

Till färskmat kan de få ungefär en matsked var. Jag är ju lite extra petig med mina röda så de får mest grönsaker men även ägg och kött i mindre mängder. Smala, aktiva möss får även extra kolhydrater som t.ex ris. Blev rådd att det inte behövs till tjockisar eftersom det finns i torrfodret.

Så om de får morötter en dag kan de få lite ägg en annan eller nötter en annan och fisk en annan och spenat en annan. Ibland får de förstås mat bara för att det är gott också! Jag ger inte färskmat exakt varje dag heller utan det blir kanske varannan eller lite oftare. Till tjockisar är jag förstås extra försiktig med fet mat.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pehpsii
0

puttade upp en tråd om musmiddagar åt dig

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/